Ce fură românii din hoteluri

Cam 10% dintre turiştii pensiunilor şi hotelurilor din România pleacă acasă cu diverse obiecte, drept amintire şi ca să se simtă bine în concediu. Ce fură românii din hoteluri? Cel mai adesea dispar telecomenzile televizoarelor, o parte dintre tacâmuri, prosoape, lenjeria de pat, dar şi obiecte mai puţin obişnuite, cum ar fi furtunul de stins incendiul!

Asta rezultă dintr-un studiu al portalului de rezervări HotelGuru.ro. În capul listei obiectelor furate se află prosoapele (73% din cazurile în care turiştii pleacă acasă cu obiectele unităţilor de cazare), tacâmurile (44% din cazuri), telecomanda televizorului (22%), articole sanitare (10%), dar şi alimente sau băuturi din mini-bar, nedeclarate de turişti atunci când au predat cheile la recepţie (27%).

În lista obiectelor de care se îndrăgostesc turiştii se mai află jardiniere şi ghivece cu flori, papuci, cheia de la cameră (ce Dumnezeu face cu ea?!), iar unul dintre proprietarii de hoteluri au constatat că un turist român a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul!

Printre obiectele mai valoroase dispărute se află uscătoare de păr, halate de baie, tablouri şi obiecte artizanale, o tavă din inox etc., aşa încât valoarea totală a daunelor avute în sezonul de vară 2014 ajunge la 2.000-2.500 de lei pe unitate hotelieră.

Un furt neobişnuit este şi cazul unui turist care a plecat pe uşa de la balcon, fără să achite nota de plată, luând cu el cheia camerei, dar şi cel al unor musafiri care au înlocuit toate becurile cu led scumpe dintr-un apartament cu unele cu incandescenţă, mult mai ieftine.

Atunci când observă că au dispărut unele obiecte din unităţile de cazare, cei mai mulţi proprietari de unităţi hoteliere se mărginesc să tragă o înjurătură şi nu fac nimic pentru a-şi recupera prejudiciul, spunând că acesta este riscul calculat al afacerii (63,3% dintre cazuri).

Totuşi, 26% dintre hotelieri contactează clienţii care au furat. De cele mai multe ori, turiştii cărora li se reclamă lipsa unor obiecte din camera de cazare refuză să recunoască furtul. Numai 10 hotelieri au afirmat că turiştii au recunoscut şi restituit obiectele furate ori au plătit daunele.

Cei mai mulţi dintre cei 140 de participanţi la studiu au spus că li se fură diverese obiecte în aproximativ 10% din cazuri. Majoritatea hotelierilor ţin evidenţa clienţilor care le-au provocat daune, pentru a nu-i mai caza pe viitor.

HotelGuru.ro, parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, e un portal de rezervări online care are în evidenţă 1.700 de unităţi româneşti din totalul de peste 51.000 de unităţi de cazare din întreaga Europă care se găsesc pe site.285680-hotel-guest

Sursa: aici

Comments

comments

6 Comments

  1. Cristian 04/11/2014
    • Javra 04/11/2014
  2. Nice 04/11/2014
    • Javra 04/11/2014
  3. adelinailiescu 04/11/2014
    • Javra 04/11/2014

Leave a Reply

Read more:
Pentru Kelemen Hunor, dacă ne opunem autonomiei, suntem nebuni sau comunişti!

Kelemen Hunor, preşedintele UDMR şi candidat la preşedinţie, susţine că, dacă se exclud „cazurile clinice, care trebuie tratate la psihiatrie",...

Cum o fi să n-avem grija zilei de mâine?

Eduard e preocupat de cazurile sociale grave, de copiii abandonați, de oamenii străzii. Cu siguranță, un astfel de om își...

Colindând prin magazinele online

Colindând prin magazinele fashion online, prietena mea a fost surprinsă de varietatea produselor prezentate. Până la un punct, bineînţeles, mai...

Close