Oportunitate de afaceri: parc de distracții

Vechiului meu prieten, Andrei, i-a rămas de la bunici o casă bătrânească și un teren întins la marginea Bucureștiului. Într-o sâmbătă, m-a invitat acolo, la un picnic. Mai fuseseră invitați doi vecini de-ai gazdei, George și Marian. A fost relaxant. Am spus bancuri, am bârfit  despre femei, fotbal și politică. La un moment dat, am dezbătut o posibilă oportunitate de afaceri: înființarea unui parc de distracții pentru copii de peste 11-12 ani.

Andrei a deschis vorba despre locul de joacă pentru copii și adolescenți, idee care îi venise de o vreme, aparent, fiindcă discursul său era coerent. Avea nevoie de niște asociați pentru a demara această afacere. Parcul de distracții avea să se deschidă pe terenul său și, eventual, pe al lui George și Marian, vecinii săi. Desigur, fiecare dintre noi urma să participe cu bani.

Partea bună era faptul că parcul se putea extinde cu timpul, loc fiind suficient. În plus, în apropiere exista un lac relativ întins, iar parcul se putea mări cu hidrobiciclete și gonflabile pentru apă. Mai mult, în ultimă fază, acolo se putea deschide și un restaurant, care ar funcționa pe perioada în care ar fi deschis și parcul. Copiii s-ar juca în Trampoline Park, iar părinții ar putea mânca și bea ceva.

Sigur, fiecare dintre părțile acestui proiect urma să fie analizată temeinic. Oricum, toate fazele proiectului costă și urma să vedem cum asigurăm finanțarea.

– Băieți, spuse Andrei, deschizându-și o cutie de bere, nu inventez eu apa caldă. Ideea mi-a venit în vară, pe litoral. Copiii mai mici sunt cu jocurile pe calculator, dar cei mai mari vor să se distreze altfel. Singur nu pot răzbi. De asta vă întreb dacă vă atrage proiectul.

Eu am fost de acord imediat, n-a trebuit să mă gândesc mult, aveam încredere în Andrei. George, după unele șovăieli, a concluzionat că e un proiect interesant și că ar fi păcat să nu participe și el, dar dorea amănunte, ca și mine. Marin a pretextat că nu are bani și nici nu s-ar îndatora. Totuși, ne puteam baza pe terenul său.

– Trambulinele elastice au avut succes de la apariția lor, de acum 20 ani, reluă Andrei. Pentru prima dată la noi apăreau în Mamaia, fiind o distracție inedită și foarte atrăgătoare. Pentru copiii de toate vârstele a devenit cel mai atractiv mijloc de agrement. Conceptul a fost dezvoltat și dus la următorul nivel, creându-se Parcul de Trambuline, acesta reunind într-un ansamblu unitar zeci de saltele de sărit. Nou e montajul în plan aproape vertical al plaselor de sărit, pe marginea parcului.

– Aha, copiii țopăie pe câte o trambulina elastica numai de drag, spusei eu.

– Exact, răspunse Andrei. Nici nu trebuie supravegheați. Complexul de trambuline poate pleca de la 50, până la 1000 mp, sau mai mult. Poate cuprinde o zonă de sărituri într-o „piscină” cu bureți, poate fi folosit pentru jocul de dodgeball, sau se pot atașa două coșuri de baschet pentru un meci amuzant. Sigur, se pot practica diverse jocuri și alte activități pe suprafața elastică: fitness, dansuri, gimnastică, se pot serba onomastici etc.

– Și de unde cumpărăm tot ce avem nevoie? interveni George.

– Sunt furnizori, dar cei mai buni sunt în echipa Trampoline Park de la Waterboyz, care ne oferă consultanță și proiect personalizat pentru spațiul nostru. Proiectul 3d e gratuit, iar specialiștii companiei vor concepe viitorul parc conform cererii noastre.

– Parcul se poate amenaja și într-o sală? am întrebat eu.

– Păi într-o sală demarăm afacerea, după care ne extindem în exterior, întâi pe sol și apoi în apă, răspunse Andrei. Sala trebuie să aibă cel puțin 3 metri înălțime. Parcul de trambuline se suține pe un cadru de metal prevăzut cu găuri pentru arcuri. Plasa elastică folosită e de cea mai bună calitate, fabricată în Italia.

– Ce e cu firma asta? interveni Marin.

– Waterboyz este o companie serioasă din Constanța, înființată în 2011, răspunse Andrei. Azi e printre cei mai de încredere furnizori de agrement din țară. Firma va deveni alegerea cea mai la îndemână pentru orice antreprenor care dorește să pornească o afacere cu locuri de joacă.

– Și ce ne oferă? întrebai eu.

Andrei avea răspuns la toate:

– Are o gamă extrem de vastă de produse și ne oferă servicii profesionale de la A la Z pentru întregul parc:

– amenajări locuri de joacă de interior și exterior,

– echipamente de aqua fitness,

– carusele, trenulețe și alte echipamente electrice de interior și exterior,

– echipamente gonflabile de orice tip,

– patinoare sintetice,

– aventura parc,

– casa groazei,

– echipamente pentru târguri și bâlciuri,

– laser tag,

– echipamente complete de realitate virtuală,

– cinema 9D.

Mihai își aprinse o țigară și reluă:

– Sigur, începem doar cu niște saltele elastice în interior, dar Waterboyz ne poate amenaja întregul complex, oferindu-ne consultanță, proiectare, execuție, montaj.

– Face de toate, numai bani să avem, observă George.

– Da, dar mai puțini decât crezi, îl contră Andrei. Putem alege cu încredere această companie fiindcă deține Certificat de conformitate, TUV și ISO pentru toate produsele sale, care au prețuri convenabile la calitate premium. De altfel, printre proiectele concepute și finalizate de Waterboyz se numără: Wonderland, Kids Arena și Arca lui Neo, toate din Constanța, Neverland Iași, Orășelul Copiilor București, Zuziland Bucureștii Noi, Paradisul Copiilor Piatra Neamț, Tobogabe Gonflabile București, Spa Nimpheea Oradea, locuri de joacă interioare, modulare și exterioare etc.

Picnicul s-a încheiat pe seară și aveam sentimentul că plec acasă mai bogat decât la sosire….

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Read more:
Circulaţia rutieră cea mai haotică e în Bucureşti

Am un văr mai mic de vârstă, Costel, în Iaşi. Nu ne mai întâlniserăm de mult, dar cu ocazia unei...

Guvernul poate face din tâmpenie o artă

Anul trecut, cea mai mare grijă a românilor a constituit-o lipsa locurilor de muncă, fiindcă Ponta n-a realizat decât 10%...

Recomandările săptămânii

M-am hotărât să înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, intitulată, cel puţin momentan, „Recomandările săptămânii”, din lipsă de originalitate, în care...

Close