Orice prostie poate avea succes!

Românii cu veleităţi de afacerişti au o imaginaţie bolnavă. Stau mărturie denumirile de marcă înregistrată la OSIM în acest an. Se invocă ajutorul divinităţii sau se alătură cuvinte formând nume de firmă groteşti, precum „Descântecul săptămânii”, „Sharuieşte fericit” sau „Învaţă să zbori”. Deci „Târgul de purici” nu mai miră pe nimeni. Dar peste ani, poate că astfel de firme devin faimoase. Fiindcă în România orice prostie poate avea succes. Doar uitați-vă la ce șleahtă de politicieni conduce țara!

Aşa cum am mai scris pe această temă, probabil că totul porneşte de la foamea de kitsch a vulgului, de la cultura precară şi de la lipsa de educaţie în primii 7 ani de viaţă. Nu ştiu cum poţi să amesteci divinitatea cu afacerea personală. Probabil s-a auzit de „Facerea lumii” şi s-a interpretat a fi „Afacerea mea”.

Aşa au apărut mărcile înregistrate „Focul sacru”, „Al 9-lea Cer”, „La Poarta Raiului”, „Eden Juice”, „Fuga de Strigoi” (Dumnezeule mare!), „Serviciu cu suflet” sau „Noua Ordine Vibraţională”, parcă menite să te crucească. Pe când firma de avocatură „Iisus şi asociaţii”? Iartă-i, Doamne, că nu ştiu ce fac!

Nu ştiu ce zei ai marketingului au inventat denumiri de firmă precum „Ospăţul zeilor”, „Şcoala legumelor”, „Mama mea găteşte mai bine”, „Zdravăn moldovenesc, crescut de pământ, pui moldovean, crescut agale în 61 de zile şi oleacă”, firmă din Vaslui (judeţ devenit celebru pentru flăcăii pofticioşi de viol în grup). Toate aceste afaceri au ca punct comun comerţul cu de-ale gurii. Cum la o masă bună nu poate lipsi băutura, acum există pe piaţă mărcile care pot deveni de renume: „Plăceri răcoritoare”, „Şpriţificator” şi „Dracoola”.

Să nu credeţi cumva că romantismul e mort în cazul oamenilor de afaceri! Nicidecum. Drept dovadă, există nume de firme cu pretenţii, ca „Te iubesc”, marca unei firme din Timiş, „Pupicul de noapte bună” şi „Te iubesc SOFT & FRUITY limited edition Roşu demidulce”. Nu-i aşa că sunt adorabile?

Cum ştim, românii sunt mari petrecăreţi, aşa că există cereri de întregistrare de mărci pentru nunţi, botezuri şi tăieri de moţ: „Muzica la nuntă”, o firmă din Maramureş, „Prinde-te-n dansul vieţii”, „O mărit pe mama soacră” şi „Drink party sleep repeat” (mai pe româneşte, „Bei, petreci, dormi şi o iei de la capăt”).

Un alt lucru care se ştie este şi faptul că sexul se vinde bine. Asta au aflat-o chiar şi administratorii firmelor „Miss Tanga Black Sea”, „Româncele sunt frumoase”, „Miss Bikini Fitness & Culturism” şi „Lingerie show party”. Iar sexul se spune că-i sănătos. Poate că de asta există firme cu denumiri ca „Doctor în frumuseţe”, „Abil cu durerea”, „Mi-e poftă să fac bine” ori (ţineţi-vă zdravăn!) „Prof. dr. Marioara Godeanu extract purificat de răşină Mumie cu castan Damar General Trading”. Parcă te simţi revigorat doar când le citeşti…

Bineînţeles, sunt şi firme care se vor a fi serioase, ca „Specialişti în îmbinări armonioase”, „La temelia zilei de mâine”, „Scule Serioase”(!), „Produs în ţara lui Ştefan cel Mare”, „Men’s cave” şi „Vestul sălbatic”, marca unei persoane fizice din judeţul Suceava. Există şi alte firme care promovează voia bună şi nepăsarea în faţa vicisitudinilor vieţii: „Bugetarii veseli”, „O viaţă fericită”, „Norocul îţi bate la uşă”, „No te preocupes”, „Zona liberă de indiferenţă” şi „La temelia zilei de mâine”.

S-a constatat că oamenii de afaceri intră în politică. Oare de ce? De aici şi punctul de plecare pentru denumiri de firmă ca „Revoluţia preţurilor”, „Cu ochii-n preţ”, „Preţ inegalabil”, „Noaptea reducerilor”, „Devoratorii de preţuri” (revendicată de Flanco) şi „Black Friday în fiecare zi” (marca celor de la Orange).

Ei bine, celebrul Dorel din bancurile cu proşti, care poate fi găsit multiplicat şi în Parlamentul României, mai nou, a devenit marcă înregistrată de două companii, pe 6 clase de produse şi servicii. Mă întreb ce clienţi au acestea, ca şi „Bărboşi Barba cum laude din 2013” ori „Aţa păianjenului”, pasămite ca soluţie contra arahnofobiei.

Dacă chiar e adevărat că unele dintre aceste denumiri de firme au fost propuse şi acceptate în urma unor studii serioase de marketing, se poate concluziona că noi, românii, suntem bătuţi în cap, iar asta nu accept. Oricum, acest articol izvorât din realitatea zilelor noastre este un pamflet şi va fi privit ca atare.

Sursa: aici

Comments

comments

2 Comments

  1. Rudolph Aspirant 12/10/2015
    • Javra 13/10/2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Read more:
Cum e femeia perfectă în ochii bărbaţilor

Pe un site am găsit rezultatele unui sondaj de opinie care pune în evidenţă nişte lucruri, zice-se, neaşteptate despre gusturile...

Teroarea începe dis-de-dimineaţă

Tare aş vrea să am o casă a mea, cu o bucăţică de pământ pe lângă ea. Cu flori, cu...

Vreau un telefon mai deștept decât mine!

Un prieten mi-a trimis un mesaj: Salut! Doresc informații despre un gadget și știu că tu ai mai multe cunoștințe decât...

Close