Perseverenţa şi seriozitatea asigură succesul

Unul dintre prietenii mei, Adrian, doreşte să-şi deschidă un magazin cu produse tradiţionale nipone. De aceea, a şi făcut mai multe drumuri în Japonia. Şi-a şi găsit locul în care îşi va deschide magazinul, pentru care are de plătit o chirie cam piperată. El speră că o va scoate la capăt şi că perseverenţa şi seriozitatea asigură succesul. La concluzia asta a ajuns, studiind stilul de lucru al partenerilor lui de afaceri japonezi.

Când am intrat în magazinul lui, Adrian tocmai supraveghea depozitarea unei părţi a mărfii în depozit. Abia cu această ocazie am văzut că partea de expunere a unui magazin, aceea în care au acces clienţii, este chiar mai mică decât cea destinată depozitării şi birourilor. Adrian mi-a prezentat exponatele, după care m-a invitat în biroul lui, la un pahar de vorbă. O angajată niponă ne-a servit cu o ceaşcă de ceai aromat.

– Michiko mai şi traduce, dacă unul din furnizorii mei niponi nu cunoaşte engleza, îmi spuse Adrian. Se întâmplă rar, dar trebuie să fiu pregătit. Ea e măritată cu un român şi numele ei este foarte repectat în Japonia, la fel chemând-o pe soţia împăratului Akihito.

Adrian mi-a povestit că singurii cetăţeni care nu sunt obligaţi să se încline în faţa împăratului sunt profesorii, considerându-se că, fără ei, n-ar exista nici împăraţii. Vedeam că are un optimism moderat.

– Ce părere ai de exponatele văzute? m-a întrebat Adrian.

– Mi-a plăcut măsuţa aceea în formă de luptător de sumo, pregătit să-şi înfrunte adversarul…

– Ai gusturi bune, dar cam scumpe, râse el. Pe spinarea lui se află un blat din sticlă şlefuită. Un român cu dare de mână ar putea-o lua pentru a servi cafeaua pe ea sau ca element de decor. Luptătorii de sumo au mare succes la damele nipone, care le apreciază forţa…

Adrian mi-a spus că masa e confecţionată manual din lemn de cireş. Eram impresionat de perfecţiunea detaliilor. Mi-a explicat că exista un singur exponat şi că era în discuţii pentru a achiziţiona astfel de măsuţe dintr-un material mai ieftin.

L-am întrebat ce nume are magazinul lui şi s-a înviorat:

– De curând am văzut mai multe firme şi casete luminoase confecţionate din backlit, dibond şi plexiglas, care îţi atrag atenţia de departe. Există şi firme luminoase cu tub spectral, prolight şi dublă faţă. Văd că nu înţelegi chiar tot ce-ţi spun, dar să ştii că mă bucur că tocmai am făcut comandă. Mi-a fost foarte greu să aleg, fiindcă toate au un design interesant şi un preţ neaşteptat de mic.

– Mde, Adi, ce să-ţi zic? Mă bucur pentru tine şi o să vin să văd firma aia luminoasă care zici că o să mă atragă ca un magnet, îi spusei eu şi mă ridicai să plec, fiindcă discuţia devenise deja prea tehnică pentru gustul meu.

Comments

comments

4 Comments

  1. Daniel 26/05/2014
    • Javra 26/05/2014
  2. Daniel 26/05/2014
    • Javra 26/05/2014

Leave a Reply

Read more:
Cele mai tari branduri din lume

European Brand Institute a alcătuit topul celor mai tari branduri din lume la această oră. Astfel, Apple este cel mai...

Coincidenţe ciudate sau destin implacabil?

Cele mai multe coincidenţe sunt explicabile: te gândeşti la o anumită persoană şi te trezeşti cu un telefon chiar de...

Dacă vrea carnet de şofer, n-a auzit de internet?

Deunăzi, mi-a dat telefon vărul meu, Costel, cu care nu mai vorbisem de câteva luni bune. Mi-a spus că vrea...

Close