Pneuri noi versus SH

Una dintre discuțiile interminabile va fi aceea despre alegerea unor pneuri bune pentru mașină. În timp ce unii îți vor spune că doar pneurile noi îți pot salva viața în cazul unei frâne bruște (viața ta sau a pietonilor care au avut neșansa să treacă pe zebră când tu mergeai pe șosea), alții vor spune că orice pneu second hand își face bine treaba pentru încă un an, mai ales dacă este ca nou și nu are peste 3-5 ani vechime.

Eu am avut și pneuri noi, și SH. Nefiind un șofer de zi cu zi, n-am putut spune cu exactitatea diferența dintre aceste anvelope. Dsigur, un pneu nou este mult mai sigur ca unul SH, care nu se știe cum a fost folosit și în ce hârtoape a fost băgat ani de-a rândul. Țin minte că într-o iarnă, mașina a derapat lateral, roțile față prinzând o pojghiță subțire de polei. Roțile erau noi, de o jumătate de an. Pe vremea aceea însă, nu existau anvelope vara sau speciale pentru iarnă. Vorbesc de acum peste 20 de ani. Mulți prieteni au avut Dacia 1310 și puteau urca fără probleme munții cu ele.

Dar am aflat ceva nou. Tot ducându-se azi unul, mâine altul și așa zi de zi, drumurile s-au stricat. Și după cum știți, repeziciunea melcului cu care se repară sau construiesc drumuri la noi, este proverbială. Așadar, de aceea ai nevoie de roți speciale. În plus, s-a demonstrat că roțile de vară sunt bune pentru asfalt uscat și fierbinte, pe când cele de iarnă merg bine doar pe gheață sau frig.

Și cu ocazia asta mi-am adus aminte de-o discuție hazlie cu Nelu, un bun prieten. Trecuse pe la mine într-o zi, să mai vorbim, deoarece nu ne mai auziserăm de-o bucată bună de vreme. Și-n timp ce sorbea cu poftă din cafea, îmi spune pe un ton senin cum era să dea o mașină peste el:

– Auzi tu, coane! Pe trecerea de pietoni, mă! Nu poți traversa fără să se năpustească spre tine un bolid cu 90 la oră!

– Păi ce căutai pe zebra cu pricina?

– Veneam către tine. Că ai treceri de pietoni una la kilometru, nu ca-n Urziceni, unde există zebre din 10 în 10 metri.

– Da, știu. Mi-am tocit nervii 20 de minute cât am trecut pe acolo. Mergeam numai cu-a doua, că pe fiecare trecere era câte un căscat.

– Așa, și auzit tu, pune ăsta mama frânelor și tot el era plin de spume.

– Păi să zici merci că a avut frâne bune!

– O fi avut și frâne, și pneuri de calitate, că m-am uitat, erau ca scoase din cutie.

Și uite așa, am aflat, pe pielea altuia, că pneurile noi sunt mult mai bune ca cele vechi. Însă câți ani poți folosi un pneu nou? 2, 5, 10? Majoritatea producătorilor oferă o garanție între 3 și 5 ani, deci, în teorie, poți circula normal cu pneuri noi timp de 10 ani. Circulat normal însemnând nu plecat “cu scârț” de la semafor și nici nu luat curbele în viteză, făcând drifting printre alți participanți la trafic.

Voi ce părere aveți? Pneuri noi sau second hand de 1-2 ani?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Read more:
Avem nevoie de nişte justiţiari!

România e raiul violatorilor. În fiecare judeţ se comit anual, în medie, câte 18 violuri. După ce un infractor de...

Suntem fruntaşi la numărul de analfabeţi!

În ţara noastră, învăţământul obligatoriu e de zece clase, dar mii de copii nu au fost niciodată elevi. Aceştia nu...

Sex-cultura face parte din viaţă

În filme, dorinţa erotică poate să ajungă la paroxism, însă fără violenţă, nu mai impresionează pe nimeni. Devine o adevărată...

Close