Aşa cum am spus de ieri, inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sunt puşi foarte adesea în încurcătură de ingeniozitatea oamenilor de pe întreg cuprinsul ţării şi se găsesc în situaţii imposibile. Multitudinea problemelor pe care sunt solicitaţi să le rezolve m-a obligat să vin cu completările de rigoare la articolul anterior.
Un bărbat din Botoşani s-a hotărât să-şi ia viaţa. A chibzuit el cum să procedeze şi şi-a cumpărat o frânghie. A făcut un laţ şi s-a spânzurat în pomul din faţa casei. Un trecător, văzând cum îşi agită picioarele în aer şi frânghia se rupe sub greutatea corpului, s-a grăbit să-i sară în ajutor şi a telefonat la Salvare. La spital, omul şi-a revenit. A vorbit cu el un psihiatru, care i-a spus că un om sănătos la cap îşi ia viaţa numai într-un moment de nebunie, iar un nebun se sinucide într-o clipă de luciditate.
I-a mai zis că sinuciderea e o rezolvare definitivă pentru nişte probleme trecătoare şi alte lucruri care să-l determine să revină la sentimente mai bune faţă de sine şi de semeni. Botoşăneanul a dat semne că înţelege şi a fost externat. El s-a dus glonţ la OPC ca să reclame proasta calitate a frânghiei cu care încercase să-şi ia viaţa, ba i-a turnat și pe cei care l-au salvat fără să-i ceară permisiunea şi pe medicii care au intervenit şi l-au pus pe picioare, în ciuda voinţei sale…
Pe adresa primăriei unui sector bucureştean a fost trimisă următoarea cerere: “Domnule primar, vă rog să-mi găsiţi o nevastă care să fie de casă, gospodină şi să mă respecte. Poate să nu aibă studii pentru că eu am bani să-i cumpăr diploma. Accept şi cu copii, nu-i problemă”. Şi eu care credeam că primarii se plictisesc…
Un consumator s-a plâns la OPC că, la magazinul alimentar la care obişnuia să-şi facă cumpărăturile, vânzătoarea face amor în incintă cu diverşi indivizi. Bărbatul a menţionat scandalizat că, după încheierea aventurilor vânzătoarei, în magazin este un miros înspăimântător. Acum, să vă spun ceva: în contractul de muncă al vânzătoarei sunt sigur că nu există niciun paragraf care să menţioneze distinct faptul că ea n-are voie să facă dragoste în magazin cu cine şi în ce poziţii doreşte…
O femeie din Satu Mare a reclamat la OPC o brutărie care a vândut o pâine cu un gramaj mai mare decât cel afişat pe ambalaj, ceea ce este de neacceptat într-un oraş european civilizat. Se ştie din vechime că în România se fură la cântar, iar această apucătură rafinată trebuie respectată cu sfinţenie. Rog să se ia măsuri! DNA, Sanepidul, Garda Financiară şi ONU pe capul lor, să se înveţe minte!
O femeie s-a plâns că într-un magazin de pompe funebre, noaptea, era lăsată lumina aprinsă, iar imaginea sicrielor şi crucilor n-o lăsa să doarmă. Vedeţi, eu nu înţeleg. Proprietarul magazinului era un om romantic şi s-a străduit să creeze o imagine feerică a bibelourilor din vitrină. Ar trebui să i se mulţumească pentru grija cu care înfrumuseţează el strada…
Un bărbat din Suceava a solicitat intervenția comisarilor OPC, după ce a comandat unei societăţi de construcţii realizarea unui loc de veci cu două locuri. Iscusiţii meseriaşi au fost amabili şi i-au predat mândri o groapă cu trei locuri, în loc de două. Clientul a luat acest cadou drept o urare de a-i deceda încă un membru al familiei… În schimb, o clientă a fost foarte nemulţumită de lucrarea funerară comandată, fiindcă chipul îngeraşului i se părea prea trist.
Un bucureștean care comandase construirea unui cavou a reclamat faptul că, pe geamurile tâmplăriei termopan de la construcția mortuară, se făcuse condens și, din această cauză, mortul „ar putea transpira”, aşa cum a precizat, cu mult bun-simţ, în sesizarea către OPC.
O şoferiţă s-a plâns la OPC că, după ce bea apă de la robinetul din locuinţa ei, nu mai e capabilă să frâneze în timp ce şofează! Inspectorii OPC n-au soluţionat problema, aşa că ne putem aştepta oricând la un grav accident rutier.
O femeie din Suceava s-a plâns că îi dispar ouăle din cuibar şi că găseşte mâncare gătită pe aragaz, deşi ea e singură şi n-a pregătit de-ale gurii. Aici există o explicaţie simplă: găina a cules ouăle şi a făcut o omletă pe aragaz. OPC n-a rezolvat nimic, ceea ce e strigător la cer, desigur.
Un alt consumator a încercat să amaneteze o găină congelată, dar lucrătorii firmei l-au refuzat, aşa că cetăţeanul i-a reclamat la OPC. Atunci când mai mâncaţi pui, amintiţi-vă că-l puteaţi amaneta într-un loc în care oamenii ştiu să aprecieze inteligenţa şi spiritul întreprinzător…
Un apicultor a reclamat la OPC faptul că mâncarea pentru albine pe care le-a cumpărat-o de la un anumit magazin le-a făcut pe acestea să părăsească definitiv stupul. Mi-i şi imaginez pe comisarii OPC cum aleargă după albine prin poiene şi câmpii…
Un mesean corpolent a fost invitat la o petrecere organizată într-un restaurant. El a făcut o sesizare la OPC că ţintele scaunului pe care stătea i-au rupt turul pantalonilor şi zadarnic i-a cerut patronului acelui local să-i plătească 600 de euro. Dar dacă reclamagiul era polițist?
După cum vedeţi, românii au talent la reclamaţii şi încap în grădina Domnului, că-i mare.
“Doar două lucruri sunt infinite, universul şi prostia omenească, însă nu sunt sigur despre primul”, a spus Einstein. În schimb, cu mândrie putem spune că noi suntem români…
toate ca toate, dar cum să îţi permiţi să vinzi pâine cu gramajul mai mare decât cel trecut pe ambalaj??? sigur s-a întâmplat în România? că la noi nu am auzit să dea numai cu minus, cu plus nici din greşeală.
Da, e scandalos!
Poate reclamanta tinea cura de slabire si a fost indusa in eroare de gramaj. Cui ii convine sa se ingrase din cauza unei felii de paine in plus? Bine le-a facut ca i-a reclamat! Cand vezi ca il lume sunt tot mai multe persoane care sufera de obezitate, iti doresti ca totul sa se vanda in cantitati mici. :))
Mda, inclusiv inteligenţa…
ha, ha, excelent!!!
Wow, minunat! Ce mai, ești tare glumeț și creativ!
BRAVO!!!
Sunt fapte reale! Româmii sunt creativi!
…Un ochi va plânge, unul va râde…în cele din urmă!…
Rectific – unul, altul…
E de râs cu ambii ochi!
Sau de plâns?
Si eu sunt un mare amator de reclamatii. Dar imi place sa cred ca ale mele sunt fondate. Cele mai multe le-am depus in sucursale de banci si la oficiile postale. Urmeaza serviciile de telefonie mobila si cele de televiziune digitala 🙂
Este insa o mare diferenta intre a depune o reclamatie in scop constructiv si a scrie una doar pentru ca esti nebun si vrei atentie.
Mahnire cauzata de discordantele dintre informatiile din contract si ceea ce se intampla in realitate se materializeaza in reclamatii. Prostia este ca reclamatiile fondate sunt judecate exact ca cele despre care vorbesti tu 🙂
Da, într-un top al reclamaţiilor, băncile conduc detaşat, urmate de firmele de televiziune prin cablu şi cele de telefonie mobilă
Astea sunt ciudatenii mediatizate pentru hazul lor, dar daca am reclama de fiecare data cand un serviciu/produs cumparat nu este OK alta ar fi calitatea produselor si serviciilor. Dat ne multumim sa-i injuram printre dinti si ne este lene sa facem o reclamatie, pe principiul las’ ca merge si-asa. Asta este feed-back-ul pe care-l transmitem, iar producatorii actioneaza in consecinta 🙁
Cred că ai dreptate, consumatorii nu sunt educaţi că au nişte drepturi de care trebuie să se folosească.
După atâţia ani de socialism biruitor…
Dupa cate se vede OPC-ul asta nu-si prea are rostul … ca n-a prea rezolvat nicio plangere 🙂
Să nu fim răi! Am prezentat numai cazurile extreme, care chiar nu intrau în atribuţiile lor.
Toate minunile astea chiar sunt reale? Nu pot sa cred. Ca unii dintre noi om fi reclamagii sa zicem dar si atat de prosti?? :))
Din nefericire, toate sunt reale.
Nu prea te aşteptai, aşa-i?
Nici eu nu mă aşteptam ca politicienii să fie cum sunt,
dar după ce am luat câteva interviuri, m-am lămurit.
cristoase =)) deci asa ceva :)) unul dintre cele mai tari articole pe care le-am vazut recent :))
Mulţumesc, Amirale!