După acordarea punctajului pentru primele două probe din concursul Superblog, eram nu numai dezamăgit, ci şi foarte derutat. Credeam că sponsorii doresc să informăm potenţialii clienţi asupra calităţilor unor produse şi/sau servicii şi să-i determinăm să le achiziționeze. Celelalte concursuri din blogosferă sunt premiate tot numai de sponsori, dar au succes, în general, poezii gen texte de manele şi povestiri SF de factură îndoielnică. Speram să găsesc altceva. Ei bine, ce vrea, de fapt, concursul Superblog?
Am făcut contestaţie după prima probă, văzând că materialul meu, scris ca un advertorial, nu a fost apreciat prea bine de sponsor, iar echipa Superblog mi-a răspuns foarte prompt, informându-mă că a trimis mai departe contestaţia mea. Vă redau corespondenţa de pe e-mail cu echipa Superblog:
“Mulţumesc! Am scris şi un comentariu, în care am întrebat dacă scopul acestui concurs este de a descoperi noi talente literare, sau de a face nişte advertoriale care să-i determine pe cititori să cumpere nişte produse.
S-ar putea să-mi fi făcut eu o idee greşită, dar în acest caz era mai nimerit să se organizeze un concurs de compuneri pe la clasele V-VIII. Vorbesc serios, nu văd cum materialele care au primit punctaj maxim ar putea determina măcar un cititor să cumpere produsul. Pe mine, ca potenţial client, m-ar lăsa indiferent sau mi-ar stârni un zâmbet, cu gândul: ‘Doamne, ce reclamă proastă!’. Şi, nota bene, sunt un consumator de publicitate.
Înţeleg că voi, bloggerii organizatori, nu aveţi niciun amestec în notarea materialelor, dar vă rog să explicaţi limpede ce se vrea. Personal m-am înscris în acest concurs cu gândul că, eventual, mai învăţ câte ceva despre produse şi despre promovarea lor, fiind începător în domeniu. De scris ştiu să scriu, fiindcă am făcut-o profesionist, în nişte redacţii, vreme de 20 de ani. Şi dacă se doreşte compunere liberă, aş putea face şi aşa ceva. Prin liceu, am ajuns relativ departe la olimpiadele de română. Dar nu mă interesează asta. E o etapă pe care am străbătut-o deja, nu mai sunt un puştan cu veleităţi literare”.
Am primit următorul răspuns (pentru a fi unitar, mi-am permis să adaug diacriticele şi să împart textul în fragmente):
Da, am primit şi comentariul tău pe site, ţi-am şi răspuns.
După cum vei vedea, aşteptările juriului sunt foarte diferite, nu toţi apreciază aceleaşi creaţii. Din experienţa celor 6 ediţii SuperBlog anterioare, îţi putem spune însă că primii clasaţi nu sunt cei care au scris advertoriale (cel puţin, nu în sensul tipic, de reclamă 100%). Ca să-ţi poţi face o idee mai clară, le poţi căuta articolele despre SuperBlog pe blogurile lor.
Unii au impresionat prin cunoştinţe tehnice şi prezentarea acestora pe înţelesul cititorilor, alţii prin umor, alţii prin versuri ori prin scrieri literare, unii prin animaţii sau alte materiale multimedia creaţii proprii. Nu există o singură reţetă de succes. Din acest motiv, considerăm că îţi vei putea face o imagine clară abia la finalul competiţiei. Oricum, nu-ţi recomandăm să te concentrezi asupra “reclamei”.
În ceea ce priveşte scopul competiţiei, acesta este deopotrivă de a descoperi noi talente (în blogging şi în creativitate, nu neapărat literare) şi de a-i familiariza pe bloggeri cu cerinţele de marketing ale companiilor tocmai pentru a testa în ce măsură li se potrivesc diverse campanii cu teme impuse.
Îţi mulţumim pentru feedback şi te asigurăm că ţinem cont de toate criticile şi sugestiile primite. Ce-i drept, avem experienţă mai mult în organizare de competiţii şi în promovare online decât în blogging, dar ne flatează aprecierile. 🙂
La rândul nostru, n-avem niciun motiv să ne îndoim de calitatea muncii tale ori de experienţa în scris; numai că noi nu participăm la jurizare, motiv pentru care nici nu putem comenta decizia juriului privind notarea articolelor întrucât n-am citit toate cele peste 1000 de articole înregistrate până acum în competiţie. Avem însă certitudinea că notele la celelalte probe vor confirma ceea ce menţionam la început că ne-a dovedit experienţa ediţiilor anterioare: faptul că aşteptările juriilor diferă semnificativ.
Sperăm să fi explicat destul de clar ce ne-ai solicitat, iar dacă nu, îţi rămânem la dispoziţie pentru alte informaţii.
Mulţumim pentru participare şi îţi dorim note pe măsura aşteptărilor! Seară frumoasă!
Pe blogul Superblog am scris următorul comentariu:
“Să mă ierte Dumnezeu, dar m-am cutremurat citind un material care a primit o notă foarte mare. Nu trebuie să scrii despre performanţele unui produs, cu care ai putea determina un cititor să-l cumpere, ci să faci ‘filozofie’ de clasa a VII-a şi să zeifici produsul, să-l ridici în slăvi nespunând NIMIC despre el, pentru a primi o notă mare? Repetiţii jenante în propoziţie şi punctuaţia cu totul aproximativă intră tot la creativitate. Facem noi reguli în limba română şi suntem creativi…
Deci a nu scrie nimic despre performanţele unui produs, cu care ai putea determina un cititor să-l cumpere, ci doar să-l zeifici până la marginea dintre jenant şi neruşinare înseamnă creativitate. Şi eu care credeam că dovedeşte doar neinformare asupra produsului despre care scrii. Şi o faci cu scopul de a-l vinde?! Nu mai spun nimic de aproximarea punctuaţiei şi repetiţii…
Aceasta e tenta întregului concurs? După două runde de acordare a punctajului, asta-i concluzia şi, în acest caz, un om care chiar scrie DESPRE PRODUS n-are ce căuta. Chiar aş vrea să primesc răspuns, fiindcă mi se pare pierdere de vreme. Nu se doreşte un advertorial, ci ‘filosofie’ de clasa a VII-a?”
Am primit următorul răspuns:
Salut, Javra! Într-adevăr, juriile nu prea sunt interesate ca voi să prezentaţi performanţele produsului (ei deja le cunosc, oricum, deci vor ceva nou ), ci mai degrabă de ce şi cum scrieţi voi, din propria experienţă, reală sau imaginară. Este o competiţie de creativitate, în primul rând, nu de advertoriale. Uneori pot ieşi advertoriale, dar nu asta se aşteaptă de la voi. Ne pare rău dacă nu a fost destul de clar de la bun început. Cea mai bună reţetă, de obicei, este să scrii în propriul stil, respectând, totodată, cerinţele precizate.
Îţi dorim mult succes în competiţie şi sperăm ca la următoarele probe să fii mulţumit de notele primite. Spor şi numai bine!
Am mai făcut un ultim comentariu:
“Cum adică ei deja cunosc performanţele produsului? Vorbim în paralel. Noi scriem pentru ei, nu pentru cititorii potenţial clienţi? Dacă-i aşa, acum înţeleg de ce se premiază poezii şchioape şi povestiri SF absurde şi stângace. S-a apreciat ‘creativitatea’…”
Eu îi mulţumesc echipei Superblog pentru proptitudinea cu care mi-a răspuns şi pentru sinceritate. La rândul meu, voi fi foarte sincer. Cu adevărat, apreciez munca pe care o fac componenţii echipei. Să cauţi şi să găseşti sponsori dispuşi să bage bani în astfel de concursuri, nu-i la îndemâna oricui. De asemenea, apreciez faptul că scriu bine româneşte, ceea ce nu-i de colea, dacă mă gândesc la unii dintre cei care au primit punctaje mari la primele două probe.
Apropo, n-am nimic cu ei, nu-i cunosc, dar fiind colegi de “suferinţă” în blogosferă, îi consider prieteni şi le urez s-o ţină tot aşa, fiindcă se cere exact ce şi cum scriu ei.
Politica echipei Superblog, nu noi avem vreo vină, ci sponsorii, e tipică tuturor organizatorilor de concursuri. Şi nu va face nimic pentru a descuraja eventualele subproducţii: nu-i treaba noastră, ci a sponsorilor. În ce mă priveşte, dacă am intrat în horă, voi juca până când îmi voi ieşi din pepeni. Deocamdată, rezist.
Si eu care credeam ca iti anunti retragerea. :)) Mai, tu esti super creativ si ai umor cat cuprinde, ce mai astepti, go for it, fa-i praf! Daca asta iti doresti… 😉 😀
Deocamdată, constat că m-am băgat într-o chestie care nu era pentru mine.
Cică firmele astea nu vor neapărat să le faci reclamă. Zău? Şi la ce mai
vor link-uri, dacă nu pentru a-şi face reclamă? Nu înţeleg nici acum
regulile jocului. Pe de-o parte îţi spun să fii foarte scrupulos cu limba română,
pe de altă parte, premiază producţii cu destule greşeli. E o neînţelegere de
termeni. ei spun că vor creativitate. Asta înseamnă că orice poezii de genul textelor
pentru manele şi povestirile SF pentru copii de 14 ani uşor retardaţi vor fi premiate,
pe motiv că, vezi bine, autorii au dat dovadă de creativitate. Chestia proastă e că
la toate firmele stabilesc punctajele oameni care n-au citit mai mult de cinci cărţi
în viaţa lor şi sunt impresionaţi de abureli pseudoculturale de tipul celor enunţate.
Iar organizatorii, care nu mă îndoiesc că sunt oameni citiţi şi nici lor nu le convin multe
texte premiate, ridică din umeri şi arată către sponsori. Iar printre sponsori nu oamenii
culţi se ocupă de problema asta.
Nu stii treaba aia ca pe internet se cred mari si tari toti nescolitii? Au ajuns sa fie vedete pe baza unor prostia (ca asta se cauta) dupa care sunt adulati de cativa, iar cand sunt invitati sa analizeze/judece ceva o fac dupa nivelul lor de intelegenta (normal, dupa care altul?). Iar rezultatele se vad.
acelasi lucru ne-am intrebat unii dintre noi acum 2 ani, doar ca noua sa zicem ca nu ni s-a raspuns chiar asa explicit..acum inteleg..:)
Măi J, măi… pe vremea olimpiadelor te gândeai la concurenţă?!? 😆
Atunci singurul rival erai doar tu! Concurai tu cu tine.
Aşa ar trebui să faci şi acum. Hora îţi aparţine. E a ta. Punct. Şi baftă! 🙂
Nu, doar că citeau ce am scris nişte oameni calificaţi să pună note, pe când în cazul de faţă…
J, reformulez, poate o să înţelegi ceea ce am vrut să menţionez în comentariul lăsat ceva mai sus.
Ce vrea concursul la care ai participat?
La fel ca şi multe alte concursuri la care am avut intenţia să particip (şi am renunţat din cauza condiţiilor impuse de către organizatori) se urmăreşte promovarea non-valorilor în proporţie de peste 90%.
Este perfect explicabil în societatea actuală un astfel de comportament. Am în vedere în primul rând că un astfel de comportament de datorează învăţământului gratuit, făcut la “grămadă”, fără niciun fel de discernământ.
Eu sunt doar o picătură dintr-un oceanul numit “umanitate” şi mi-am pierdut enorm de mult timp luptându-mă împotriva nepotismului şi a mediocrităţii în general. Acum procedez exact pe dos. Dacă văd vreo scânteie o promovez. Bineînţeles în limita timpului liber disponibil…
http://www.gratianlascu.com/oamenii-mei-din-umbra-2.html
Sunt de acord cu tine 🙁 Total de acord…
Iată o fată pe gustul meu! 🙂
Eu nu m-as inscrie la acest concurs. Pentru nimic in lume. Odata pentru ca nu ma omor dupa advertoriale si stii, a doua pentru ca as avea probabil sute de nedumeriri, ca si tine. Am destula agitaie in viata, nu am nevoie si de suparari.
N-auzi, dragă, că nici nu-i vorba de advertoriale, ci de creativitate?
Dar îţi dai seama cât de în măsură să dea calificative e vreun slujbaş de-al sponsorului sau însuşi directorul general? E drept că că acelaşi om dă calificative tuturor. Aşa se şi explică, poate, faptul că e atât de uşor de impresionat de filosofie de clasa a şaptea şi poezii şchioape. La cât a citit la viaţa lui… Pe de altă parte, m-am gândit că face parte din marele public cititor. Parcă la ziar scriam pentru un nivel foarte înalt?! Şi ziarul avea succes.
“Creativitate” se cere, chipurile, peste tot, mai putin la advertorialele alea platite cu 20 lei sau poate o idee mai mult sau la alea unde trebuie doar un link inserat, orice ar fi scris, acolo, in text. Stiu despre tot felul de asa-zise monetizari. Stiu despre asta insa in fond tot advertoriale raman si cele de la SB. Stiu, tu chiar ai crezut ca-i vorba despre advertorial pur. Eu mai scriu la campaniile de pe Blogal unde, la fel, se cere creativitate (uneori doar in enunt ca de fapt nu e asa) si unde am avut si eu unele nedumeriri uneori. Dar acolo scriu la ce campanie imi place, nu ma obliga nimeni sa scriu despre branza sau mai stiu eu despre ce…
Poti sa te retragi din SB. Ce rost are daca nu-ti place?
Ştii, Socrate s-a însurat cu cea mai cicălitoare femeie pe care o cunoştea, iar prietenii lui erau uimiţi. Unul dintre ei l-a întrebat de ce a luat-o tocmai pe Xantipa, iar el i-a explcat că vrea să-şi exerseze răbdarea, capitol la care e deficitar. Aşa şi eu. Sau oi fi masochist! 🙂
Adevărul e că m-am înscris în acest concurs la insistenţele unui prieten, care spunea că, la felul în care scriu, am toate şansele să termin printre primii. Desigur, e subiectiv. Oricum el a participat la ediţia de anul trecut şi susţine că a avut multe de învăţat. Alt comentator spune acelaşi lucru. Dacă e să învăţ scriind, o fac cu plăcere. Şi apoi, eu am ce am cu sponsorii, mulţi dintre ei nefiind calificaţi să ne aprecieze munca. Repet, jurizarea ar trebui s-o facă nişte profesori, poate chiar din afara sistemului, care să nu aibă vreo preferinţă sau alta. Nu că membrii echipei Superblog n-ar putea s-o facă, ba dimpotrivă, sunt perfect calificaţi pentru asta, dar ca să preîntâmpine orice discuţii privitoare la corectitudinea lor. Sunt nişte fete drăguţe şi educate acolo. Nu mai spun că au avut răbdarea de a-mi explica tot ce mă interesa. Poate era mai bine să insereze ceea ce mi-au spus mie în materialul de prezentare a concursului, pentru ca eventualii concurenţi noi să ştie de la început la ce se înhamă. Singurele semne de întrebare rămân calitatea jurizării şi îndoiala că sponsorii îşi dau seama de câştigul pe care îl au oferind nişte premii relativ mici. Sponsorii mari, cu mulţi angajaţi, ar trebui să aibă în personal şi oameni cultivaţi, care ştiu limba română şi pot aprecia corect calitatea unui text. Dar sponsorii mici, de obicei, nu au la dispoziţie astfel de angajaţi şi munca noastră ajunge să fie judecată de te miri cine, oameni specializaţi în cu totul alte domenii. Uite, am foşti colegi de facultate, foarte buni în branşa lor, ingineri pricepuţi. Trebuia să angajez urgent nişte oameni care să completeze redacţia pe care o aveam. Primul gând a fost să caut printre amici şi cunoscuţi persoane potrivite. Ei bine, am avut surpriza de a constata că erau mai puţin citiţi decât credeam eu. În cele din urmă, am dat anunţ la ziar. Preferam să agajăm oameni neformaţi ca ziarişti, fiindcă era un concept nou în România şi trebuia să înveţi să scrii după nişte reţete sigure, care au dat rezultate prin ţările anglo-saxone. Iar un un om gata format era mai greu de instruit şi se dezbăra greu de obinuinţe. Cam acelaşi lucru e şi în cazul jurizării. Degeaba pui un contabil destoinic să facă aşa ceva. Singura chestie e faptul că toţi concurenţii au aceleaşi şanse în faţa unor cititori neavizaţi.
Nu ştiu ce voi învăţa, în afară de faptul că trebuie să am răbdare, însă nu ceea ce credeam eu. Chestia cu creativitatea, vorba ta, e foarte relativă. Nu trebuie să-i dovedesc cuiva că ştiu să scriu, nici măcar mie însumi. Până la urmă, scrisul devine o rutină, mai mult sau mai puţin. Nu sunt o tânără speranţă, ca să fiu mândru că-mi apare numele publicat undeva. Sau poza. Uită-te la blogul meu. Lipsesc astfel de elemente. Foarte puţini îmi cunosc numele real. L-am menţionat numai dacă a fost neapărat necesar, cum ar fi întocmirea unor acte. Şi sunt sigur că nu mi-ai văzut moaca pozată în oglindă. 🙂 Asta înseamnă că poza pe care o asociezi cu Javra nu e chiar a mea. 🙂 Sunt mai puţin drăgălaş.
Hmmm.
Nu stiu daca este tocmai de condamnat faptul ca se apreciaza mai mult latura creativa. Din mai multe puncte de vedere.
Este insa de condamnat faptul ca cei cu punctaj mare (la care faci referire) nu stiu sa scrie corect romaneste. Recunosc, eu nu am fost curios, nu le-am citit articolele.
Salve javro. Am participat și eu cu blogul hartancui în 2011 și crede-mă că la început am avut și eu astfel de reacții. Apoi, discutând cu colegii organizatori ( crede-mă că-s profi ) am înțeles mai multe. Nu o să le enumăr chiar dacă și eu am avut un buffff față de cel care a ieșit pe primul loc, însă o să îți spun un singur lucru : berbecii, proștii, analfabeții, managerii, directorașii ( orice or fi ei, indiferent de nivelul de cultură și inteligență ) de Sponsori sunt OAMENI, adică POTENȚIALI CLIENȚI. Transpune asta te rog și ai să înțelegi ( fără să consulți profund profilul consumatorului român de online ) că aceștia formează UN SEGMENT DE PIAȚĂ. Astfel de scrieri despre care făceai tu referire AU PRIZĂ la un anumit segment, din acest motiv primesc note mari. Și eu am rămas mirat cum adv de manual a luat punctaj mic, iar alt articol ( vezi art cu tableta Asus sau Toyota Yaris pe hartancui.ro ) au luat nota 9,5 când 9 era nota maximă :). Depinde cum generezi emoții și ce emoții. Unii sponsori doresc review ( multe date tehnice ) alții doresc pasiune + umor + tentanții. Nu abandona, vei învăța multe, aceasta este recomandarea mea. Altă recomandare : nu încerca să copiezi ce fac alții, citește-i, analizează-i dar NU îți schimba stilul. Dacă dorești mai multe info, recomandări, păreri pot să dau cu plăcere. P.S. Plăcerea nu vine din poziționare ( locul 10, locul 3, etc. ) ci din munca depusă, din simplu concept denumit participare la cel mai mare concurs din blogosferă. Succes tuturor!
Îţi mulţumesc pentru recomandări, Ciprian, voi ţine cont de ele fiindcă la aceleaşi concluzii ajunsesem şi eu. Este deranjant că oameni net inferiori din punct de vedere cultural pot emite păreri despre valoarea unui material, iar nişte profesori, cum sunt printre organizatorii concursului, după cum susţii, le dau apă la moară neîncercând să-şi impună punctul de vedere. Sponsorii n-au nimic de spus când e vorba de jurizare, fiindcă nu se pricep. Punct! Iar acest concurs, sincer, tot n-am priceput cui îi foloseşte. Nu vorbesc de ipotetica satisfacţie pe care ar simţi-o un participant, în final, pentru drumul parcurs. Dacă se vrea descoperire de talente, clasele 5-8 din şcoli sunt prea destule. La ce amestecă blogosfera? Şi s-ar găsi sponsori, care să fie menţionaţi în josul paginii.
Pe de altă parte, nici sponsorilor nu le foloseşte la nimic, pentru că nu sunt advertoriale propriu-zis şi chiar nu înţeleg de ce să foloseşti metode specifice advertorialelor (link pe nişte cuvinte sau expresii spre nişte site-uri), dacă nu sunt chiar advertoriale sadea.
Aceşti sponsori, despre care organizatorii concursului cred că i-am jignit întrebându-mă, justificat, dacă şi-au luat barem bacul, fac greşeli gramaticale catastrofale pe site-urile lor. Iar organizatorii concursului, tocmai pentru că au carte şi mansarda mai mobilată decât majoritatea sponsorilor, ar trebui să-i facă pe aceştia să înţeleagă faptul că a juriza un concurs le depăşeşte competenţa. Dar TOŢI organizatorii preferă să nu le spună acest adevăr elementar, de teamă să nu-i supere cumva, gingaşii de ei.
E mult mai comod aşa. Ai nemulţumiri, tu, ca participant? Să fii sănătos, nu jurizăm noi, ci sponsorii. Înteabă-i pe ei! Sunt sigur că memebrii echipei Superblog se iau cu mâinile de cap, văzând ce materiale câştigă unele concursuri, fiindcă sunt premiate şi inepţii, pe care le vede imediat şi un om neavizat.
De aici porneşte întreaga brambureală, pe care o întreţin organizatorii de concursuri. Aceştia ar trebui să pună piciorul în prag. Cel puţin aşa văd eu lucrurile, nefiind implicat direct în relaţia organizator-sponsor. Îmi închipui că nu-i uşor să găseşti sponsori, dar să-i faci stăpâni absoluţi ai concursului tău, mi se pare revoltător. Ba, apoi, când cineva îţi spune că aceştia sunt inculţi, tu, organizator, să-i aperi, mi se pare deplasat.
O să încerc să mă fac că nu văd, că nu aud şi, ca atare, nici n-o să spun nimic din neregulile existente, pentru ca nici eu să nu-i supăr pe orgamizatorii concursului, cu atât mai mult cu cât am o simpatie aparte faţă de profesori, în rândul cărora era să intru şi eu. Asta cât o să rabd să fiu orb, surd şi mut.
Auch, ești foarte supărat. Calmează-te, nu intra în rândul celor enumerați :). Postura de organizator poate însemna efectiv și externalizarea serviciilor ( închiriere platformă ). Trebuie să înțelegi și să faci diferențierea. Eu am înțeles deoarece am lucrat 10 ani în vânzări și am avut deal-uri cu fel de fel de clienți.
Tu ești un client pt niște produse/firme. Cum tu ești client așa și sponsorii în calitatea lor de oameni sunt clienți. Ție îți place un anumit tip de mașină, mie alt tip. Așa și în online :). Acest concurs se numește SuperBlog, lojic că e pt bloguri :). Legat de avantaje și DE CE fac link-uire : chiar dacă modul de jurizare nu-l înțelege oricine IMPACTUL în arhivare link-uri este enorm. Nu o zic eu ci matematica : 33 de articole x 100-200 de concurenți. Și dacă ar fi strict cum o zici tu ( poate și alți mulți concurenți ) ar participa 2-3 blogeri mari ( sau experți ) și ar câștiga, atunci TOT nu ar fi bun :). Timpul alocat nervilor, contestațiilor folosește-l pozitiv generând idei și scrieri spectaculoase, frumoase, umoristice, pline de pasiune ( sentiment ) și tentație, adică fă artă 🙂 și dacă faci asta + dacă ești cu adevărat bun crede-mă că vei fi în Top 10 acolo :). Succese. P.S. Nu am vreun contract de colaborare cu nimeni implicat, doar relatez păreri și opinii personale.
Tocmai fiindcă nu cunosc toate dedesubturile, am şi menţionat că văd lucrurile privind din afara fenomenului. Sunt convins că mai sunt şi alte lucruri logice din punctul de vedere al organizatorilor, pe care nu am cum să le sesisez. Dar în principiu, susţin în continuare că sponsorul, în general, nu se pricepe să jurizeze un concurs, iar profesorilor le este mult mai la îndemână s-o facă.
Superblogul ăsta e o nebuloasă pentru mine. Ştiu că se spune că aduce renume, că te faci mai cunoscut decât eşti, că …..
În fine, ai reusit să mă pui pe gânduri. Şi culmea, şi premiile sunt mici. Succes pe mai departe!
Eu ti-am zis, sa nu-mi zici ca nu…
Mie zi-mi ceva simplu – ti-a placut calatoria??? Ai scris fortat??? Sau ai fost tu asa cum esti mereu???
Daca nu, atunci e clar, nu ai dreptate.
Daca e da, atunci e si mai clar, nu ai ce cauta acolo…
In fine, pentru mine tu ai castigat intr-un sens mai ciudat, acest articol face cat tot ce-ai scris pana acum, sunt tare curios cate comentarii vor fi aici pana la sfarsitul lunii, asta daca intr-adevar exista un spirit.
@Nice e superrrrr, intr-adevar, nici eu n-as renunta insa niciodata nu ”m-as mula” pe tendinte contrarii mie.
@Monica pune accentul pe creativitate versus competitie, mama ei de treaba si da, daca asta a vrut sa spuna, are dreptate 100%
@Teodora ”te iubeste” clar si n-as condamna-o…
@Elly Weiss e o ”verticala” si e pe sufletul meu, numa’ ca intr-o buna zi o va ”comite”, ori eu nu sunt Cristian. De curiozitate.
@Razvan Ianculescu e derutant, evident coerent cu creativitatea ( daca exista si nu e cumva doar asa o vorba aruncata sa scuze) si si mai coerent cu romana insa nu inteleg cum vine treaba cu ” nu am citit”. Adica eu am citit, care nu ma omor… tot mi-au picat cateva prin preajma. In fine…
@Ciprian mai ca te-a convins, bate asa un aer caldut si dragalas dinspre el incat mai ca m-a convins si pe mine, mai ales pe ultima suta de metri a primului comentariu.
Cinism, raceala, matematica, intr-un final un adevar trist ce se impaca greu sau deloc cu ideea de blogger, scriitor, creativitate, frumos, am sa explic imediat.
Ciprian a pus punctul pe ”i” pentru ca efortul vostru extraordinar NU se va regasi in valoare pentru client, indiferent care ar fi el, NU se va regasi in valoare pentru autor, si mai ales, NU SE VA REGASI IN VALOARE PENTRU PROPRIUL TAU CITITOR, caruia tu i-ai promis ca-i dai ce e mai bun, si in fata caruia raspunzi DOAR TU.
Efortul tau de a scrie despre produsul x se va regasi intr-o zona ce nu are nimic in comun cu idea de blogger ci doar in buzunarul unora ce nici macar nu au idee ce inseamna sa creezi, si acestora eu nu prea stiu ce sa le spun, indiferenta e un raspuns, scriu acum pentru tine si cititorii tai, atat, si nu am s-o mai fac pe tema asta.
E trist, e ”jos” si e ciudat ca un concurs SUPERBLOG ( as scrie mai mare dar nu stiu cum)sa fie deturnat, ciudat, arestat, alungat spre zone ce nu au sau au prea putin in comun cu cretivitatea, ba mai mult, sa se spuna ca EXACT asta s-a dorit…
E tarziu si mie un somn de pic, da’ nu cred ca asta e calea. e doar opinia mea si evident ca pot gresi, intotdeauna pot gresi insa rar, foarte rar cand simt ca-i ceva ”putred in Danemarca”
Ar trebui s-o iau statistic, s-o fac ”pe bune”, sa vorbesc cu mii de oameni si apoi sa trag concluzii, si chiar si atunci ar fi doar punctul meu de vedere, insa…
SIMT ca nu e ok, si nu sunt singurul…
Si uite asa, Ciprian, dupa mine a comentat cel mai dur, mai adevarat insa pare adeptul unei schimbari intr-o directie opusa celei ce o simt.
Cumva ca si cum ”asta e si asa trebuie sa facem, ba chiar uite, pot sa-ti dau si sfaturi…”
Hai Ciprian, pe bune???
In fine… trist.
@Adriana – uite cat de simplu functioneaza – Adriana a pus accentul pe incredere si bani, ea ar fi participat daca avea incredere, acum mie teama ca nu prea mai are.
Bani???
Un articol bun pe hubpages e platit cu barem $50. 1000 de articole ori barem $15 ( sa zicem asa) inseamna $15,000, te asigur prietene ca efectul acestui concurs in buzunarul celor ce nu-i vei cunoaste niciodata e de 10 ori (barem) mai mare, si atunci de ce premiul e ”guma de mestecat”???
O tai la nani, iarta-mi sinceritatea si gandeste-te de doua ori cui ii acorzi increderea, timpul si creativitatea ta.
Cu drag,
Cristian.
@Cristian…urasc inregimentarea. Asa ca fii sigur ca n-o voi comite. Am fost intrebata de catre prieteni de ce nu particip. Nu particip si gata. Mai am si alte motive in afara de cele deja enumerate.
Deci vom avea o dilema. Esti sau nu esti? 🙂
Weekend placut!
Ador comentariile cu like-uri, alea unde acum n-as mai scrie ci doar as da un LIKE.
🙂 Deci am un like.
Ai.
La fel, m-am încăpățânat să revin în ”sânul” SuperBlog-ului…N-am înțeles și nu mai vreau să înțeleg care-i ”cheia” acestui concurs, dar, la fel ca tine, m-am hotărât să fiu parte integrantă, încheind și ultima probă. Pentru mine, e mai mult un punct de referință într-un management al timpului zilnic. 🙂
O duminică însorită! 🙂
Nu stiu ce s-a intamplat cu Toyota anul acesta. Eu sunt dezamagita de nota mea si de nota articolului care a iesit pe primul loc. Am scris o poveste, recunosc, dar am strecurat printre ramduri si detalii tehnice. Asa procedez de obicei..ca sa nu s eplictiseasca cititorii..Acum nu a fost bine..In fine..Eu astept notele de la proba delaco si daca un anunit concurent nu este descalificat si (culmea ar fi)primeste si nota mare pentru un articol scris in cel ma pur stil pornografic, ma retrag..
Îţi înţeleg frustrarea, dar ar trebui să încerci să mergi până la capăt.
În cele din urmă, jurizările reprezintă opţiunea unui număr mic de persoane
şi nu ştiu câtă relevanţă au, din moment ce la fac nişte oameni necalificaţi. Chiar ar trebui să te preocupe mai puţin asta. Zice-se că am avea mult de învăţat din acest concurs. Într-o lună se termină.
Ooo..da..sunt la a patra participare si chiar am invatat si am trecut cu vederea multe, dar daca se accepta si chiar sa se vrea ca unui produs alimentar sa i se faca asemenea gen de reclama pe considerentul ca ,,sexul vinde orice,, atunci..ce sa mai zic?
Asta spune ceva despre nivelul sponsorului. Cu el ar trebui să ai o răfuială, nu cu acel cincurent. El a fost mai isteţ decât noi, ştiind cu cine are de-a face şi a scris la nivelul sponsorului. Dar deocamdată îţi faci gânduri degeaba. Poate primeşti o notă mare, iar concurentul despre carec vorbeşti, una mică.
Apropo de ceva ce am citit scris mai sus, de catre Mihaela…simt nevoia sa raspund….
As recomanda citirea tuturor articolelor acelui concurent (si de acum si din primavara), eventual un ochi mai critic aruncat pe articolul Farmec, punctat la el anul acesta mai bine decat anul trecut, culmea! Atat cat ma duce pe mine capul, articolul la care face referire Mihaela e tot un fel de sustinere al punctului ei de vedere (numai ca e facut cu alte arme) si al tuturor celor care sunt de partea ACEEA a baricadei care isi doreste ca SB sa fie un concurs in care creativitatea si respectarea limbii romane sa fie valorile de baza. Parte in care ma consider si eu inclusa, cel putin inca o vreme.
Am participat la primele două probe. Nici n-am avut curajul să văd ce note, sau câte puncte am primit… Habar nu aveam în ce consista competiția. Cert e că joc în altă ligă (cum am zis și pe Superblog). Cred că unul care are talent la scris poate scrie bine despre orice. Eu n-am putut.
Ba poţi scrie şi tu despre orice. Prost e faptul c[ probele sunt foarte multe şi, dacă trebuie să te documentezi pentru un material, nu mai ai timp pentru nimic altceva, ceea ce nu-i în regulă pentru blog.
Poate, dacă mă străduiesc mai mult, nu știu. Dar m-am retras. Ai dreptate, timpul e prețios. Baftă multă.