Ce vrea concursul Superblog?

După acordarea punctajului pentru primele două probe din concursul Superblog, eram nu numai dezamăgit, ci şi foarte derutat. Credeam că sponsorii doresc să informăm potenţialii clienţi asupra calităţilor unor produse şi/sau servicii şi să-i determinăm să le achiziționeze. Celelalte concursuri din blogosferă sunt premiate tot numai de sponsori, dar au succes, în general, poezii gen texte de manele şi povestiri SF de factură îndoielnică. Speram să găsesc altceva. Ei bine, ce vrea, de fapt, concursul Superblog?

Am făcut contestaţie după prima probă, văzând că materialul meu, scris ca un advertorial, nu a fost apreciat prea bine de sponsor, iar echipa Superblog mi-a răspuns foarte prompt, informându-mă că a trimis mai departe contestaţia mea. Vă redau corespondenţa de pe e-mail cu echipa Superblog:

“Mulţumesc! Am scris şi un comentariu, în care am întrebat dacă scopul acestui concurs este de a descoperi noi talente literare, sau de a face nişte advertoriale care să-i determine pe cititori să cumpere nişte produse.

S-ar putea să-mi fi făcut eu o idee greşită, dar în acest caz era mai nimerit să se organizeze un concurs de compuneri pe la clasele V-VIII. Vorbesc serios, nu văd cum materialele care au primit punctaj maxim ar putea determina măcar un cititor să cumpere produsul. Pe mine, ca potenţial client, m-ar lăsa indiferent sau mi-ar stârni un zâmbet, cu gândul: ‘Doamne, ce reclamă proastă!’. Şi, nota bene, sunt un consumator de publicitate.

Înţeleg că voi, bloggerii organizatori, nu aveţi niciun amestec în notarea materialelor, dar vă rog să explicaţi limpede ce se vrea. Personal m-am înscris în acest concurs cu gândul că, eventual, mai învăţ câte ceva despre produse şi despre promovarea lor, fiind începător în domeniu. De scris ştiu să scriu, fiindcă am făcut-o profesionist, în nişte redacţii, vreme de 20 de ani. Şi dacă se doreşte compunere liberă, aş putea face şi aşa ceva. Prin liceu, am ajuns relativ departe la olimpiadele de română. Dar nu mă interesează asta. E o etapă pe care am străbătut-o deja, nu mai sunt un puştan cu veleităţi literare”.

Am primit următorul răspuns (pentru a fi unitar, mi-am permis să adaug diacriticele şi să împart textul în fragmente):

Da, am primit şi comentariul tău pe site, ţi-am şi răspuns.

După cum vei vedea, aşteptările juriului sunt foarte diferite, nu toţi apreciază aceleaşi creaţii. Din experienţa celor 6 ediţii SuperBlog anterioare, îţi putem spune însă că primii clasaţi nu sunt cei care au scris advertoriale (cel puţin, nu în sensul tipic, de reclamă 100%). Ca să-ţi poţi face o idee mai clară, le poţi căuta articolele despre SuperBlog pe blogurile lor.

Unii au impresionat prin cunoştinţe tehnice şi prezentarea acestora pe înţelesul cititorilor, alţii prin umor, alţii prin versuri ori prin scrieri literare, unii prin animaţii sau alte materiale multimedia creaţii proprii. Nu există o singură reţetă de succes. Din acest motiv, considerăm că îţi vei putea face o imagine clară abia la finalul competiţiei. Oricum, nu-ţi recomandăm să te concentrezi asupra “reclamei”.

În ceea ce priveşte scopul competiţiei, acesta este deopotrivă de a descoperi noi talente (în blogging şi în creativitate, nu neapărat literare) şi de a-i familiariza pe bloggeri cu cerinţele de marketing ale companiilor tocmai pentru a testa în ce măsură li se potrivesc diverse campanii cu teme impuse.

Îţi mulţumim pentru feedback şi te asigurăm că ţinem cont de toate criticile şi sugestiile primite. Ce-i drept, avem experienţă mai mult în organizare de competiţii şi în promovare online decât în blogging, dar ne flatează aprecierile. 🙂

La rândul nostru, n-avem niciun motiv să ne îndoim de calitatea muncii tale ori de experienţa în scris; numai că noi nu participăm la jurizare, motiv pentru care nici nu putem comenta decizia juriului privind notarea articolelor întrucât n-am citit toate cele peste 1000 de articole înregistrate până acum în competiţie. Avem însă certitudinea că notele la celelalte probe vor confirma ceea ce menţionam la început că ne-a dovedit experienţa ediţiilor anterioare: faptul că aşteptările juriilor diferă semnificativ.

Sperăm să fi explicat destul de clar ce ne-ai solicitat, iar dacă nu, îţi rămânem la dispoziţie pentru alte informaţii.

Mulţumim pentru participare şi îţi dorim note pe măsura aşteptărilor! Seară frumoasă!

Pe blogul Superblog am scris următorul comentariu:

“Să mă ierte Dumnezeu, dar m-am cutremurat citind un material care a primit o notă foarte mare. Nu trebuie să scrii despre performanţele unui produs, cu care ai putea determina un cititor să-l cumpere, ci să faci ‘filozofie’ de clasa a VII-a şi să zeifici produsul, să-l ridici în slăvi nespunând NIMIC despre el, pentru a primi o notă mare? Repetiţii jenante în propoziţie şi punctuaţia cu totul aproximativă intră tot la creativitate. Facem noi reguli în limba română şi suntem creativi…

Deci a nu scrie nimic despre performanţele unui produs, cu care ai putea determina un cititor să-l cumpere, ci doar să-l zeifici până la marginea dintre jenant şi neruşinare înseamnă creativitate. Şi eu care credeam că dovedeşte doar neinformare asupra produsului despre care scrii. Şi o faci cu scopul de a-l vinde?! Nu mai spun nimic de aproximarea punctuaţiei şi repetiţii…

Aceasta e tenta întregului concurs? După două runde de acordare a punctajului, asta-i concluzia şi, în acest caz, un om care chiar scrie DESPRE PRODUS n-are ce căuta. Chiar aş vrea să primesc răspuns, fiindcă mi se pare pierdere de vreme. Nu se doreşte un advertorial, ci ‘filosofie’ de clasa a VII-a?”

Am primit următorul răspuns:

Salut, Javra! Într-adevăr, juriile nu prea sunt interesate ca voi să prezentaţi performanţele produsului (ei deja le cunosc, oricum, deci vor ceva nou ), ci mai degrabă de ce şi cum scrieţi voi, din propria experienţă, reală sau imaginară. Este o competiţie de creativitate, în primul rând, nu de advertoriale. Uneori pot ieşi advertoriale, dar nu asta se aşteaptă de la voi. Ne pare rău dacă nu a fost destul de clar de la bun început. Cea mai bună reţetă, de obicei, este să scrii în propriul stil, respectând, totodată, cerinţele precizate.

Îţi dorim mult succes în competiţie şi sperăm ca la următoarele probe să fii mulţumit de notele primite. Spor şi numai bine!

Am mai făcut un ultim comentariu:

“Cum adică ei deja cunosc performanţele produsului? Vorbim în paralel. Noi scriem pentru ei, nu pentru cititorii potenţial clienţi? Dacă-i aşa, acum înţeleg de ce se premiază poezii şchioape şi povestiri SF absurde şi stângace. S-a apreciat ‘creativitatea’…”

Eu îi mulţumesc echipei Superblog pentru proptitudinea cu care mi-a răspuns şi pentru sinceritate. La rândul meu, voi fi foarte sincer. Cu adevărat, apreciez munca pe care o fac componenţii echipei. Să cauţi şi să găseşti sponsori dispuşi să bage bani în astfel de concursuri, nu-i la îndemâna oricui. De asemenea, apreciez faptul că scriu bine româneşte, ceea ce nu-i de colea, dacă mă gândesc la unii dintre cei care au primit punctaje mari la primele două probe.

Apropo, n-am nimic cu ei, nu-i cunosc, dar fiind colegi de “suferinţă” în blogosferă, îi consider prieteni şi le urez s-o ţină tot aşa, fiindcă se cere exact ce şi cum scriu ei.

Politica echipei Superblog, nu noi avem vreo vină, ci sponsorii, e tipică tuturor organizatorilor de concursuri. Şi nu va face nimic pentru a descuraja eventualele subproducţii: nu-i treaba noastră, ci a sponsorilor. În ce mă priveşte, dacă am intrat în horă, voi juca până când îmi voi ieşi din pepeni. Deocamdată, rezist.

Comments

comments

33 Comments

  1. Nice 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
  2. Domnul Costel 18/10/2013
  3. stefania 18/10/2013
  4. Monica 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
      • Monica 19/10/2013
  5. Teodora Elena 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
  6. elly weiss 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
      • elly weiss 19/10/2013
        • Javra 19/10/2013
  7. Razvan Ianculescu 18/10/2013
  8. Ciprian 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
  9. Ciprian 18/10/2013
    • Javra 18/10/2013
  10. Adriana 18/10/2013
  11. Cristian 19/10/2013
    • elly weiss 19/10/2013
  12. Cristian 19/10/2013
  13. Dragoi Cristina 20/10/2013
  14. Mihaela 20/10/2013
    • Javra 20/10/2013
  15. Mihaela 20/10/2013
    • Javra 20/10/2013
  16. Dana Lalici 23/10/2013
  17. Cristina 24/10/2013
    • Javra 24/10/2013
  18. Cristina 25/10/2013

Leave a Reply