Personal n-am nimic împotriva concursurilor din blogosferă. De fapt, cui nu-i convin aceste concursuri? Ele au darul de a-l face cunoscut pe organizator. De asta îşi bate el capul cu aşa ceva. Nu-i uşor să găseşti sponsori, adică firme dispuse să-şi facă reclamă pentru propriile produse ori servicii, chiar dacă oferă drept premii nişte nimicuri comparativ cu cifra lor de afaceri.
Atunci când patronii magazinelor online vor înţelege că e bine să aloce minim 5% din cifra lor de afaceri în reclame (şi online, că doar e specificul lor), premiile vor fi mai tentante, organizatorul va putea atrage şi bloggeri cu Page Rank mare şi, într-adevăr, va deveni foarte cunoscut. Deocamdată, nu s-a depăşit faza amatorismului, chiar şi în cazul unor firme cunoscute. Mentalitatea lor a rămas aceeaşi: reclamă înseamnă să dea bani la radio, televiziune şi presa scrisă care mai e pe piaţă, indiferent că nimeni nu bagă în seamă aceste reclame.
Aşa că la astfel de concursuri cu premii meschine vor participa în continuare aproape numai bloggeri cu Page Rank mic, care vor scrie mai multe materiale la acelaşi concurs, fiindcă au observat că numai cantitatea este apreciată şi mai puţin sau chiar deloc calitatea. De asta nici nu participă bloggeri cu Page Rank mare. Sunt surclasaţi la cantitate de cei cu Page Rank mic.
Mai mult, chiar dacă în regulament scrie clar că premiile sunt oferite de sponsor şi organizator, în realitate, cel din urmă, care este blogger la rândul lui şi se pricepe foarte bine la activitatea asta, nu are nimic de spus, iar sponsorul hotărăşte absolut singur premianţii. Aici este şi vina organizatorilor, care nu-şi impun punctul de vedere. E foarte adevărat, este uşor să stai pe margine şi să comentezi, ca mine, acum, dar mai greu e să faci ceva constructiv.
Repet, atâta timp cât sponsorii vor tăia şi spânzura în blogosferă pentru sume derizorii, vor avea parte de puţine advertoriale valoroase, vizibile pentru mulţi cititori. Câţi vizitatori unici pe zi are un blog cu PR 2? Puţini, până în 250. În schimb, câţi are un blog cu PR 4 sau 5? Minim 500-600. Când sponsorii vor pricepe un lucru atât de simplu, vor pune accent pe calitate, aşa cum e normal.
Acum să nu se creadă cumva că bloggerii cu PR mic ar scrie prost. Dimpotrivă, sunt proaspeţi, plini de idei, entuziaşti şi unii chiar scriu bine, însă nu au expunere, fiind prea puţin cunoscuţi. Pe cei care m-au întrebat câte ceva, i-am ajutat cu unele sfaturi, aşa cum şi eu am fost ajutat la început.
Dar ei scriu despre un acelaşi subiect de două, trei sau chiar mai multe ori pentru a participa la un singur concurs, iar valoarea postărilor se diluează, cel mai adesea, un lucru absolut firesc. Din punctul lor de vedere aşa şi trebuie să procedeze, fiindcă e preţuită cantitatea. Însă, subliniez, acest lucru este anormal.
Când citeşti materialul premiat, de cele mai multe ori, te cruceşti: este o poezie şchioapă rău (autorul neauzind de iambi în viaţa lui), o scurtă povestire SF absurdă (în care extratereştrii vin să cumpere nu ştiu ce bijuterii de la un anumit magazin online pământesc, la care produsele sunt cele mai frumoase şi ieftine din galaxie) ori o descriere a magazinului, folosind cuvintele şi expresiile găsite în prezentarea online. Dar, vezi bine, autorul a fost original şi, pe deasupra, s-a prezentat cu mai multe advertoriale în concurs…
Aşa că n-am nimic împotriva concursurilor din blogosferă şi, în concluzie, voi mai participa la tot mai puţine, atâta vreme cât regulile scrise şi nescrise nu se vor schimba.
Ar trebui sa mai scrii in plus si ca de la un moment dat incolo chiar si cei cu PR mic, isi dau seama cu ce se mananca aceste concursuri si incep sa se retraga….fireste, daca nu cumva concursurile reprezinta tot ce tine respectivul blog in picioare.
Nu se poate spune că blogul este ţinut de concursuri, dar administratorul lui îşi poate pierde credibilitatea.
Eu am ales sa nu particip. Prea subiectiv se aleg castigatorii iar asta, de ce sa nu recunoscu, nu imi convine.
Cel mai înţelept lucru.
Acum inteleg de ce unii sunt suspiciosi in comentariile postarilor unde se anunta castigatorii concursurilor si/sau giveaway-urilor. :O
Mai bine mai târziu…
Interesant articolul, insa ce treaba are PR-ul cu traficul? Sa stii ca nu sunt mereu corelate. PR-ul are legatura cu backlink-urile de calitate. Poti sa ai PR4 cu backlinks platite (asta daca nu te-a prins Google) si trafic de 2 lei. La fel poti sa ai PR2 si peste 1000 de vizitatori unici pe zi.
Nu te contrazic, se poate orice. Mă refeream la cazurile obişnuite.
Tu te referi la excepţii şi aici, sigur, ai dreptate.
Page rankul nu are nici o legatura cu traficul 🙂
Cat despre concursuri ma lasa rece …
N-am înţeles rugămintea ta de pe FB.
Cu ce te pot ajuta şi cum?
Am avut si eu un astfel de concurs, cu sponsor, altul decat propria persoana, si chiar mi-a placut sa-l organizez pe blog. Toti sponsorii sa apeleze la blogul meu! :)) 😛
Insa nu imi place sa fiu de cealalta parte a baricadei. Nu ma simt bine in calitate de participant. 😀 😛
Şi n-ai avut bătaie de cap?
Stai, ca ai amestecat rau lucrurile pe aici. PR nu inseamna intotdeauna si trafic mare, asa cum un articol de calitate nu poate fi vazut doar pe bloguri renumite.
Dar da, firmele care sponsorizeaza concursurile ar mai avea de invatat…
Of, văd că toţi vă luaţi de extreme.
Eu m-am referit la o situaţie medie.
Bineînţeles că nu numai bloggeri cu PR mare
scriu bine, am menţionat asta. Ba, după câte am văzut,
a-listerii o mai şi rasolesc, fiindcă îşi permit,
pe când ceilalţi nu.
Felul in care sunt alese articolele castigatoare cred ca va ramane un mister. Cred ca de multe ori se aleg unele dintre cele mai proaste articole asa cum ai scris si tu in text.
N-am participat la prea multe concursuri si nu ma voi inghesui nici de acum incolo…
Te înţeleg.
Atat timp cat bloggerii vor refuza sa scrie cand dau peste organizatori cu ocaua mica, ei vor continua sa ofere premiile in baza unor obligatii externe concursului.