Se ştia foarte bine pasiunea femeilor pentru a face diverse cumpărături. Totuşi, un recent studiu a arătat că nu mai puţin de 75% dintre cumpărătorii online sunt bărbaţi. Cu toate acestea, femeile cheltuiesc mai mult pe internet decât partenerii lor, indiferent ce ar cumpăra acestea.
Cel mai recent studiu realizat de Quick Mobile, retailer de IT&C, a concluzionat că femeile cheltuiesc, în medie, pe gadget-uri cu 20% mai mult decât bărbaţii, iar printre preferinţele lor la începutul acestui an se găsesc tabletele, telefoanele mobile, brăţările fitness şi smartwatches.
De remarcat mai este şi creşterea interesului damelor pentru accesorii, acestea alegându-şi în special huse pentru telefoane, apoi căşti, baterii externe şi folii de protecţie.
Se pare că femeile dedică mai mult timp sportului decât în trecut, pentru a-şi menţine silueta, iar dorinţa de a rămâne ancorate în actualitate le determină să aibă aceste preferinţe. Pe lângă design, doamnele sunt tot mai preocupate de funcţionalitatea produselor, dar şi de brandurile lor.
Următoarele locuri în topul preferinţelor damelor în privinţa cumpărăturilor de pe internet sunt ocupate de îmbrăcăminte, accesorii şi, desigur, produse cosmetice. Cele mai multe achiziţii virtuale sunt făcute de tinere de 25-34 de ani. 24% dintre femei alocă 500-1.000 de lei pentru o singură sesiune de shopping.
Aşa cum spuneam, bărbaţii fac mai des apel la achiziţiile online, însă acest studiu a arătat că 20% dintre produsele cumpărate sunt destinate tot femeilor.
Cumpărăturile online sunt riscante?
Pe de altă parte, conform unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange, jumătate dintre românii care folosesc internetul sunt reticenţi atunci când este vorba de cumpărăturile virtuale. Cu toate acestea, numărul celor care fac shopping online a crescut în ultimii 3 ani cu 22%, iar astăzi 50% dintre internauţii români recurg la acest tip de comerţ. Rata de penetrare a internetului în România este de 36%, existând cam 8 milioane de internauţi.
Studiul a concluzionat că mai mult de două treimi dintre internauţii români au o atitudine pozitivă legată de shopping-ul online şi numai 6% dintre ei au declarat că nu le plac sau că urăsc cumpărăturile virtuale. Utilizatorii de Internet din România consideră cumpărăturile online riscante.
47% dintre aceştia cumpără de pe intrnet de câteva ori pe an şi o treime dintre clienţi vor cumpăra la fel de des ca şi până acum. 35% au declarat chiar că vor face astfel de tranzacţii şi mai frecvent. Magazinele online ar trebui să fie mai atente pentru garantarea siguranţei cumpărăturilor virtuale şi pentru a avea oferte competitive.
Cumparaturile online sunt mai accesibile in ceea ce priveste timpul si sub aspectul diversitatii. Dar sunt dezavantaje in ceea ce priveste cum este produsul in realitate. Cu toate ca, statistic vorbind, s-a observat faptul ca oamenii cumpara din ce in ce mai des de pe internet.
Ai dreptate. Eu însumi mă uit pe net după unele produse, dar mai curând le studiez de aproape într-un magazin fizic, cu atât mai mult cu cât nişte articole (cum ar fi hainele şi încălţămintea) trebuie să fie probate.
Si eu am inceput sa procedez asa, pentru ca am observat ca atunci cand achizitionezi online mai beneficiezi si de cate o reducere.