De Moș Nicolae te uiți în ghetuțe și-ți bagi picioarele!

Un studiu de piață a concluzionat că românii din mediul urban și-au fixat un buget mediu de 306 lei pentru cadourile pe care le vor face de Moș Nicolae. Această sumă era cât pe ce să-mi diminueze simțitor stima față de sine. În cazul meu lucrurile sunt mult mai pământene: te uiți în ghetuțe și-ți bagi picioarele!

Pierderea autorespectului n-a durat prea mult. Mi-am dat seama repede că această sumă nu-i prea mare, în condițiile în care reprezintă o medie între un alegător ca mine, care îşi permite să dăruiască doar o nuielușă de 10 lei, și cel pe care l-am ales să ne conducă, acesta cheltuind 300.000 de euro pentru o flecușteț de automobil pentru amanta lui. Păi nu?

În tot cazul, se poate observa o creștere cu 10% a sumelor cheltuite de sărbători pentru cadouri față de anul trecut. Se pare că Moş Nicolae va aduce la peste 70% dintre orăşeni mai multe dulciuri. Totuşi, în topul preferinţelor rămân în continuare jucăriile, hainele, încălţările, produsele cosmetice, parfumurile şi fructele. Pe de altă parte, mai mult de 12% dintre românii de la oraş vor oferi cadou de Moş Nicolae un smartphone sau o tabletă. Alţii nu-şi bat capul, dăruiesc o sumă de bani şi au scăpat de griji.

Studiul de piață a fost realizat de Mednet Marketing Research Center și au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.

Noi și britanicii cheltuim cel mai mult de Moş Crăciun

Românii și britanicii sunt în topul celor mai cheltuitori europeni în perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel, britanicii vor să cheltuiască anul acesta pe cadourile de Crăciun, 420 de euro de persoană, cu 17% mai mult decât americanii. În schimb, potrivit unui studiu, românii, raportat la venituri, sunt cei care doresc să cheltuiască cel mai mare procent din veniturile lunare nete, adică 32%.

Conform studiului ING „Liga cheltuielilor de Crăciun”, în Europa, cheltuielile pe care le face Moşul rămân constante, în ciuda îmbunătățirii situației economice în multe țări europene. Raportul ING privind cheltuielile de Crăciun și Anul Nou, la care au participat peste 13.000 de respondenţi, arată că după britanici, următorii mari cheltuitori sunt cei din SUA (360 euro) și Luxemburg (300 euro), în timp ce Australia (200 euro) e la jumătatea clasamentului, alături de Germania, Spania și Italia (200 euro fiecare).

După România (32%), urmează Republica Cehă (25%) și Marea Britanie (15%) în ceea ce privește cheltuielile de Crăciun în raport cu venitul net. Studiul arată că majoritatea europenilor își mențin abordarea prudentă privind cheltuielile de Crăciun și că aceştia intenționează să investească o sumă similară cu cea cheltuită în 2014. Doar 16% dintre europeni intenționează să cheltuiască mai mult anul acesta. Britanicii și românii s-au îndatorat mai mult decât restul Europei (cu 15%, respectiv 16%) pentru cheltuielile prilejuite de sărbătorile de iarnă.

Surse: aici și aici

Comments

comments

9 Comments

  1. Alex Ciocan 05/12/2015
    • Javra 05/12/2015
  2. Rudolph Aspirant 12/12/2015
    • Javra 12/12/2015
      • Rudolph Aspirant 13/12/2015
        • Javra 13/12/2015
          • Rudolph Aspirant 13/12/2015
  3. Rudolph Aspirant 13/12/2015
    • Javra 13/12/2015

Leave a Reply

Viagra Malaysia treat erectile dysfunction with the original ED treatment that has helped men feel confident in bed for decades. We’ll connect you with a licensed healthcare provider to evaluate if our prescription ED treatments could be right for you, including super-affordable generic Viagra viagramalaysiaofficial Viagra is viagra malaysia an oral ED medication that works by suppressing an enzyme in the body called PDE5.