Majoritatea femeilor speră că vor fi avansate în funcţie, doar dacă îşi îndeplinesc corect şi la timp obligaţiile de serviciu şi după ce vor acumula ani buni de vechime. Dar nu este aşa! Puteţi ajunge în funcţii de răspundere, dacă ştiţi cui şi când trebuie să-i prezentaţi atuurile voastre. Un cunoscut psiholog american afirmă că orice femeie poate face carieră şi le dă doamnelor câteva sfaturi pentru a-şi îndeplini dorinţele.
Ai nevoie de răbdare şi experienţă. Ar trebui să te faci remarcată printre colegi. Şefia nu-i pentru oricine. Foarte puţini sunt născuţi pentru a deveni lideri. De multe ori, marile companii organizează training-uri pentru dezvoltarea abilităţilor de comunicare, de stabilire a relaţiilor interumane care să creeze respect şi nicidecum teamă, pentru învăţarea unor tehnici care ajută la alcătuirea unui discurs pe care auditorul să-l asculte şi pe care să nu-l uite imediat. Există câteva secrete care, aflate şi aplicate, garantează succesul.
Îmbracă-te cu gust! Cu cât vei arăta mai bine, cu atât colegii şi şefii tăi se vor simţi mai mândri să te aibă în preajmă. Şi tu eşti un produs într-o firmă în care competiţia pe plan profesional e serioasă. Puţini mai cred că hainele nu-şi au rostul lor. Într-un minut îţi poţi crea o impresie despre ceilalţi, numai privindu-i. Nimeni n-ar vrea ca oamenii cu care lucrează să-l subaprecieze numai fiindcă nu-şi alege corect îmbrăcămintea.
De obicei, orice firmă are un cod vestimentar pe care e bine să nu-l ignori. Într-o firmă de avocatură, unde majoritatea se îmbracă sobru, n-ar fi indicat să vii într-o rochie vaporoasă. Poţi părea sexy şi sofisticată şi într-un taior la care asortezi o cămaşă albă.
Nu-ţi supraestima realizările! Dacă le vei vorbi tuturor despre realizările tale, vei deveni plicticoasă. Încearcă să le selectezi pe cele mai importante şi să nu exagerezi!
Fii precisă în exprimare! De exemplu, nu-i spune patronului tău: “Am contribuit la reducerea cheltuielilor firmei”, ci “De când l-am contactat pe clientul X, firma cheltuieşte cu 10.000 de euro mai puţin în fiecare lună”.
Fii optimistă şi voluntară! Nu lăsa să-ţi scape nicio ocazie de a te înscrie într-un club sau într-o organizaţie ori oferă-te voluntară, pentru că procedând astfel, colegii şi superiorii vor căpăta încredere în calităţile tale.
Păstrează secretele firmei! Dacă un superior îţi împărtăşeşte ceva confidenţial în legătură cu interesele firmei, evită să le spui colegilor tăi ce ai aflat, fiindcă vei atrage antipatia şefilor.
Fii matură! Prezintă proiecte noi şefilor tăi şi convinge-i să le pună în practică. Dacă ele vor aduce beneficii firmei, nu vei avea decât de câştigat.
Poartă-te frumos cu colegii! Arată-le colegilor tăi, ori de câte ori ai ocazia, că ai spirit de echipă, ajută-i şi împărtăşeşte-le bucuriile, căci ei sunt cei ce îţi vor uşura, apoi, munca de conducere.
Angajează oameni inteligenţi! Dacă lucrezi la biroul de resurse umane şi te ocupi de angajări, asigură-te că cei pe care-i intervievezi sunt cel puţin la fel de inteligenţi ca tine. Nu-i privi ca pe posibili concurenţi! Dacă nu procedezi aşa, firma se va scălda în mediocritate. Managerii trebuie să gândească global.
Fii amabilă şi cu femeia de serviciu! Grija faţă de subalterni îi face pe aceştia să se simtă apreciaţi. Astfel le poţi câştiga încrederea, care este esenţială pentru un lider. Nu numai dorinţa, inteligenţa şi creativitatea sunt importante, ci şi colaborarea cu subalternii.
Oricine ar fi subalternul, când vorbeşte cu tine, trebuie să te porţi ca şi cum ar fi singura persoană care contează în acel moment. Trebuie să fii deferentă, să-l faci să se simtă egalul tău. Îţi pasă de părerile persoanei respective şi-i urmăreşti ideile cu interes. Trebuie să le acorzi încredere şi să le încurajezi iniţiativele subalternilor. Astfel, vei fi tratată ca un lider de echipă respectat.
Învaţă să-i poţi învăţa pe alţii! Când lucrezi la un proiect ţi se pare firesc să-l faci singură fiindcă ştii că în două ore ar fi gata. Dar ai putea să i-l dai subalternei tale, pe care un proiect încheiat ar ajuta-o să avanseze, însă ea ar avea nevoie de o zi întreagă ca să-l termine. Roag-o pe ea să se ocupe de proiect. Când va termina şi vei vedea că proiectul nu-i impecabil, arată-i cum să-l facă mai bun. Vei pierde câteva ore astăzi, dar o să economiseşti sute de alte ore în viitor.
Perfect adevarat !
Să vedem dacă doamnele sunt de acord!
Eu as zice ca aceleasi reguli/sfaturi se preteaza oricui: femeie sau barbat…. pentru ca sunt de bun-simt
Se poate, dar nu toată lumea se gândeşte aşa.
E un “se” în plus, dar ai înţeles
Si eu cred ca sfaturile de mai sus sunt unisex. Sau cel putin asa ar trebui sa fie.
Nu te contrazic, dar să vedem ce zic bărbaţii…
Foarte bun articolul ! Intotdeauna aveti articole interesante si suntem siguri ca asa va fi tot timpul.Echipa de la http://www.autorentoradea.ro/ va sustine si iti va va sustine blog-ul intotdeauna ! Va multumim !
Vă mulţumesc pentru aprecieri!
Sfaturile se pot aplica si barbatilor, la fel de bine. Locuiam intr-o perioada intr-un bloc in care majoritatea taticilor stateau acasa cu copiii pentru ca mamicile sa se poata ocupa de cariera. :((
Mda, toate sunt anapoda în ţara noastră…
Cunosc un tip bugetar care este în concediu maternal de creştere a copilului, în timp ce nevasta munceşte 🙂
Un articol interesant, mi-a făcut plăcere să-l citesc.
Mă bucur că ţi-a plăcut!
Mai stiu eu un sfat…neoficial. Si de baza. Cel putin pe unde m-am invartit eu am observat ca a functionat de minune.
Vai, se poate să gândeşti la fel de murdar ca mine?!
Hmm… 😉
De fapt…doar observ si eu… Nimic altceva. 🙂