Parteneriatul în mediul 2.0

Cum e treaba cu parteneriatul în blogosferă? O întrebare pe care mi-o pun și acum. Evident că nu pot face un eseu complet pe acest subiect, însă pot așterne pe foaia 2.0 tot ceea ce cunosc (sau cred că stăpânesc) până în acest moment.

Prima formă de parteneriat este aceea de distribuire a unor linkuri. Adică scriu un articol în care recomand pe altcineva. De aceea am rubrica săptămânală numită simplu “Recomandările săptămânii”. Însă acest parteneriat este doar într-o direcție. De la mine la altcineva. Pentru reciprocitate putem trece la “schimbul de linkuri”.

Eu adaug persoane în blogroll, iar alții mă adaugă pe mine. Cel mai avantajos pentru noi este atunci când linkul nostru se află în blogrollul unor bloggeri mai cunoscuți. Aici vorbim de pagerank mare, de numărul de unici pe care îl are acel blog, precum și de poziția acestora în alte site-uri precum Alexa și Zelist.

Alte metode de-a ne adăuga linkul în alte bloguri este participarea la diverse “emisiuni” sau “jocuri”. Mai există și lepșele, la care participam la începurile blogului, când nu știam mare lucru despre acest subiect. Aceste modalități sunt excelente pentru a ne face cunoscuți la nivel entry-level.

Vorbeam despre pozițiile în Alexa și ZeList. Cu greu am înțeles cum funcționează acel clasament. Este vorba de numărul de vizitatori unici pe care îi primim. Iar dacă aceștia cresc de la zi la zi, la fel creștem și noi în clasament. Dar se pare că acest clasament nu e tocmai corect, deoarece Alexa îl întocmeşte doar între bloggerii care au instalat pluginul său. Un clasament mai corect avem chiar la noi în țară. Se numește ZeList.

Cu ce mă ajută acest clasament?

E cu atât mai bine cu cât am mai multe linkuri care fac trimitere la pagina principală sau la un articol. În ultimele zile am avut doar patru articole care au făcut trimitere la mine. Iar în clasament mă ajută mult ceilalți bloggeri care mă au în blogroll.

Apoi, bloggerul entry-level de care discutam va trece la un nivel mai mare. Așa numitul mid-level. Aici va colabora cu anumite companii. Pe blogger l-a ajutat mult colaborarea pe care o are cu alți bloggeri, dar și cu ZeList. Cu cât e mai sus în clasament, cu atât e mai vizibil și pentru firme.

Ceva asemănător am observat-o și la like-urile de Facebook. La început abia am făcut 30 de linkuri în două luni. Apoi au crescut, lumea spunându-mi că scriu bine. În prezent am peste 400 like-uri. Am observat că și aici, cu cât ai mai multe like-uri, cu atât mai bine. În prezent, majoritatea firmelor au cont pe facebook. Ba chiar am auzit “N-ai cont pe Facebook, nu exiști”.

Și aici contează mult numărul de like-uri în ochii unei companii. Degeaba scrii bine dacă ai 15 like-uri pe Facebook. Însă am văzut cazuri în care există și peste 100.000 like-uri pentru unii bloggeri. Dar deja vorbim de bloggerii din top, așa numiții A-listeri.

Și pentru bloggerul entry-level, și pentru cel mid-level, o competiţie de acest gen nu poate fi decât benefică. Aici poți intra în contact cu diferite firme, unele chiar mari, lucru pe care nu prea puteam să-l fac înainte. Nu puteam să trimit e-mail unei companii mari spunând “Bună ziua, sunt Cristian Vasile…”.

Firma mă va recunoaște, fiindcă am participat la niște concursuri și, la unele, chiar am câștigat niște premii. Competițiile interne cele mai cunoscute sunt Blogalinitiative și Blog Awards.

Cum se pot ajuta bloggerul şi firmele?

Bloggerul scrie articole calitative, având grijă să aibă linkuri care avansează firma în căutările Google, pe cuvinte cheie. Firma poate trece bloggerul respectiv în blogroll, acest lucru ajutându-l mult, deoarece va fi vizibil în cercuri mai înalte, adică între firme. Va primi mai multe vizite și-i va crește pagerankul.

Cu timp și multă muncă, bloggerul mid-entry poate deveni top-level. Pot da exemplu Chinezu, Manafu, Arhi, sau Blogatu, bloggeri care pot trăi numai din lumea 2.0. Așa putem ajunge la radio, la ziar sau la televiziune. Da, cu multă muncă și dorința de a-ți depăși zi de zi limitele, poți ajunge să-ți faci un nume în mass-media. Asta, desigur, dacă îți dorești.

Altfel, scrii doar pentru tine în colțișorul tău, necunoscut decât de câțiva și gata. Nu faci blogging de performanță, dacă nu-ți faci reclamă. Iar reclama ți-o poți face prin metodele menționate mai sus.

Un alt punct pe care vreau să-l discut este acela al copierii. Încă mai există bloggeri (desigur, nu foarte cunoscuți), care scriu articolele copiind cu nerușinare de la alții. Însă, Google va observa acest lucru și îi va depuncta. În plus, ceilalți bloggeri care observă acest lucru îl pot scoate din blogroll, acesta scăzând în toate topurile (Google, Alexa, ZeList etc). Dacă vrei să faci blogging de calitate, conținutul va trebui să fie unic. Să scrii părerea ta pe anumite subiecte, să faci poze, să fii tu însuți!

Parteneriatul în blogosferă poate fi un lucru foarte util pentru bloggeri. Însă depinde și de aceştia. De exemplu, la un concurs probele mi s-au părut prea dese. Azi aveam de terminat un articol, iar peste 2 zile altul. E greu să faci un articol bun, bine documentat, care să fie și advertorial. Alții pot scrie un articol în 10 minute. Mie îmi ia de la 3 la 6 ore un articol bun, deoarece trebuie să mă documentez înainte, pentru subiectele pe care nu le stăpânesc foarte bine.

Îmi fac reclamă pe Facebook. Mulți i-ar spune spam pe grupuri. Deocamdată așa îmi pot face reclamă. Însă când pui un articol despre același lucru pe care l-au scris 100 înaintea ta, articolul tău va fi vizualizat de mai puțini oameni. Ca și la căutarea pe Google. Vă uitați în primele 2-3 pagini după ceva şi nu veți ajunge decât rar la pagina 10 sau 15.

Observ o creștere a calității cititorilor. Una e să-ți intre o mulțime de gură-cască la pisicuțe drăgălașe, alta e să-ți intre 100 de inși din diverse companii, să citească un articol despre relații, izolaţii de calitate sau cum să nu-ți crești copilul (am dat niște exemple).

Pentru un entry-level blogger, vizitele vor crește, de la 30-50 la peste 100-200. Unde-l vor vedea companii, lucru pe care l-am discutat anterior.

Pe final, parteneriatul în blogosferă este un lucru bun, ajutând bloggerii. Nu contează vârsta, sexul, orașul. Cei din blogosferă suntem ca o familie, ajutându-ne unul pe altul când se cere. Ieri am obserat că Vladimir a putut-o împrumuta pe Vienela cu un laptop, pentru ca aceasta să-și poată scrie articolele la timp pentru o competiție. Asta înseamnă că împreună putem reuși!

Update

Între timp, pe blogul Javra.eu intrau mult mai mulți unici, dar a trebuit să devină CristiVasile.ro, iar rubrica Recomandările săptămânii s-a închis, fiind cronofagă.

Comments

comments

24 Comments

  1. Cristian 30/11/2013
  2. Javra 30/11/2013
    • Cristian 30/11/2013
      • Javra 30/11/2013
    • Cristian 30/11/2013
    • Javra 30/11/2013
  3. Cristian 30/11/2013
    • Javra 30/11/2013
      • Cristian 30/11/2013
        • Javra 30/11/2013
          • Cristian 30/11/2013
        • Javra 01/12/2013
          • Cristian 01/12/2013
  4. Petre 30/11/2013
    • Javra 30/11/2013
      • Cristian 30/11/2013
        • Javra 30/11/2013
  5. spanac 30/11/2013
    • Javra 30/11/2013
  6. Vienela 01/12/2013
    • Javra 01/12/2013
  7. elly weiss 04/12/2013
    • Javra 04/12/2013
  8. Kirby Glover 06/12/2013

Leave a Reply

Viagra Malaysia treat erectile dysfunction with the original ED treatment that has helped men feel confident in bed for decades. We’ll connect you with a licensed healthcare provider to evaluate if our prescription ED treatments could be right for you, including super-affordable generic Viagra viagramalaysiaofficial Viagra is viagra malaysia an oral ED medication that works by suppressing an enzyme in the body called PDE5.