Potrivit unui studiu asupra consumului audio-vizual, ţara noastră se găseşte pe primele locuri în lume în ceea ce priveşte numărul de ore petrecute în faţa micului ecran. Conform ultimelor statistici, românii privesc la televizor aproape 6 ore în fiecare zi şi văd mii de spoturi publicitare în 24 de ore. De altfel, România reprezintă una dintre cele mai dezvoltate pieţe de televiziune din Europa.
În fiecare zi un telespectator poate vedea, în medie, cam 17.000 de spoturi. Dacă am însuma toate minutele de publicitate de pe toate canalele monitorizate anul trecut, am ajunge la 6,5 milioane de minute. E adevărat că toate bugetele de publicitate s-au subţiat, totuşi nu s-a închis nicio televiziune. Personal, mă întreb la ce emisiuni se uită românul 6 ore în fiecare zi.
Conform unui studiu realizat de Google, jumătate dintre respondenţi au afirmat că intră pe internet în timp ce au televizorul deschis. Se pare că show-urile mari, gen „Românii au talent” stârnesc adevărate pasiuni. S-a constatat că, în zilele de difuzare a acestor spectacole de televiziune, căutările pe internet legate de ele cresc foarte mult. În restul timpului, probabil că televizorul rămâne deschis din inerţie.
Sursa: aici