Alte mituri despre alimentaţie

Astăzi vă prezint continuarea articolului precedent, respectiv alte mituri despre alimentaţie. Există mult folclor legat de diete, care sunt mai eficiente şi la terminarea cărora nu ne îngrăşăm la loc, despre ce tip de alimentaţie hipocalorică trebuie să avem. Sunt mulţi specialişti, dintre unii au învăţat din greu şi au făcut studii îndelungate pentru a trage concluzii legate de reţetele de slăbit, alţii sunt masori sau instructori sportivi, dar afirmă că au ajuns experţi pe cale empirică, văzând ce şi cât mănâncă clienţii lor. Nu ştim cine are dreptate, poate ambele categorii.

Legumele proaspete sunt mai sănătoase decât cele congelate. Fals! De obicei, legumele congelate sunt mai sănătoase în alimentaţie, fiindcă au fost tratate hipotermic în maxim două ore de la recoltare. Doar dacă acestea ar fi culese din grădina noastră şi le-am congela într-un timp mai scurt, am putea spune că afirmaţia e adevărată.

E de preferat salata fără grăsime. Fals! Licopenul şi luteina din salate, foarte bune pentru sănătate, nu pot fi asimilate bine fără o minimă cantitate de grăsimi. Cu puţin ulei de măsline, se rezolvă. Alte surse bune de grăsimi în salate pot fi şi brânza degresată, nucile şi avocado.

Trebuie să eliminăm toate alimentele care conţin grăsimi. Fals! Asta ar fi o greşeală. Grăsimile trebuie să nu lipsească din alimentaţie, fiind o sursă importantă de energie. De asemenea, grăsimile ajută la asimilarea vitaminelor A, D, E şi K din alimente.

Dacă renunţi la micul dejun slăbeşti mai uşor. Fals! Riscul de obezitate e mai mare în cazul persoanelor care ocolesc masa de dimineaţă, pentru că vor mânca mai multe alimente în restul zilei, exact atunci când organismul arde mai puţine calorii.

Alimentaţia sănătoasă nu este variată şi gustoasă. Fals! Desigur, ar trebui să se elimine din meniu unele alimente, dar o alimentaţie echilibrată se presupune că e chiar foarte variată. Nu trebuie neapărat să renunţăm la alimentele preferate, dar nici să ne limităm numai la ele. Excesul duce la dezechilibru. Trebuie să testăm reţete noi şi să mâncăm mai des peşte, legume şi fructe.

Poţi slăbi, sărind o masă. Fals! Procedând astfel, putem chiar să luăm în greutate! Organismul se alertează, dacă îl lipsim de hrană. Aşa că la proxima masă vom mânca mai mult. Mai bine mâncăm puţin şi des! Asta înseamnă, printre altele, o alimentaţie sănătoasă.

Dacă mâncăm ouă, ne creşte colesterolul. Fals! Într-adevăr, galbenuşul de ou are o concentraţie mare de colesterol, dar nu într-atât încât să ne afecteze sănătatea, desigur, dacă mâncăm ouă moderat. Un ou pe zi în alimentaţie nu ne va face rău, e un aliment complex. În plus, are foarte multe mulţi nutrienţi.

Zahărul brun e mai sănătos decât cel alb. Adevărat! Zahărul e considerat mai sănătos pentru organism, pentru că a fost supus la mai puţine prelucrări decât cel alb. Dar numărul de calorii conţinute de cele două tipuri de zahăr e cam acelaşi.

Folosit pentru prăjeli, uleiul de măsline îşi pierde proprietăţile. Fals! Uleiul de măsline nu-şi modifică structura dacă e tratat termic. Tocmai de asta e bine ca prăjelile să se facă în ulei de măsline, nu în cel de floarea-soarelui. La temperaturi mari, cel din urmă se poate descompune în acetilcolină (substanță organică secretată de terminațiile fibrelor nervoase) şi alţi produşi toxici.

Carnea de porc îngraşă. Fals! O porţie de muşchi de porc are maxim 150 de calorii, ca şi pieptul de pui fără piele. Doar cârnaţii şi carnea grasă de porc au mai multe calorii.

Brânza îngraşă. Adevărat! De exemplu, telemeaua de oaie are aproape 80% grăsime. Deci în diete nu se recomandă consumul multor brânzeturi.

Sucurile de fructe sunt sănătoase fiindcă au fructoză. Fals! Organsimul nu diferenţiază zahărul rafinat de fructoză. De exemplu, dulciurile dietetice nu au zahăr adăugat, gustul fiind dat doar de fructoză. E de preferat să introducem fructele întregi în alimentaţie.

E necesar să bem zilnic 8 pahare de apă. Fals! Trebuie să fim bine hidrataţi, dar apă se găseşte şi în supe, ciorbe, ceai, cafea şi fructe. Mai mult, nutriţioniştii afirmă că dacă urina ta e de culoare galben deschis, rezultă că hidratarea organismului e bună. În cazul în care culoarea are o tentă către portocaliu, ai nevoie de mai multă apă în alimentaţie.

Unica băutură alcoolică benefică pentru sănătate e vinul. Fals! Nu numai vinul roşu protejează inima. S-a demonstrat că alcoolul, băut cu moderaţie, măreşte nivelul de „colesterol bun” (HDL), protejând mai bine arterele şi vasele de sânge.

Slăbeşti mai rapid dacă mănânci pâine prăjită. Fals! Indiferent că felia de pâine este sau nu prăjită, are acelaşi număr de calorii şi de carbohidraţi. Doar arată diferit, iar pâinea prăjită pierde din conţinutul de apă şi e ceva mai uşoară.

Carnea de peşte e mai sănătoasă decât cea de pui. Adevărat! Peştele şi fructele de mare (adică toate vieţuitoarele marine comestibile: homari, stridii, icre, midii, crabi, creveţi, calamari, caracatiţe etc.) sunt bogate în grăsimi nesaturate şi în minerale, dar au un indice caloric mult mai mic decât cel al cărnii de pui.

Alunele, migdalele şi nucile îngraşă. Fals! Oleaginoasele au multe calorii şi conţin proteine, fibre şi antioxidanţi, dar sunt foarte bune pentru organism, dacă le mâncăm în cantităţi moderate. În plus, acestea hrănesc celulele nervoase.

Comments

comments

13 Comments

  1. Claudia 24/04/2013
    • Javra 24/04/2013
      • Claudia 24/04/2013
        • Javra 24/04/2013
  2. Alexandra Ali 24/04/2013
    • Javra 24/04/2013
  3. Alexandra Ali 24/04/2013
    • Javra 24/04/2013
  4. Nice 24/04/2013
    • Javra 25/04/2013
  5. florentin 25/04/2013
  6. Alexandra Ali 26/04/2013
  7. Javra 26/04/2013

Leave a Reply