Am găsit un site pe care nu toate titlurile sunt bombe!

Prietena mea nu mai citeşte ziare şi reviste. S-a săturat de titluri însoţite de cuvinte ca şoc, groază, senzaţional, fantastic, de necrezut, surpriză etc. În ziare, orice ştire e şocantă, nu mai există simple noutăţi din diverse domenii, nişte veşti cuminţi cu scop de informare, de ţinere la curent a cititorilor cu fapte inedite. Nu, asta nu-i de ajuns. Cititorii trebuie să facă infarct când citesc vreun titlu! Aşa că s-a orientat spre ştirile găsite pe net. Însă şi aici a pătruns moda şocurilor. Dar aş citi şi eu un site pe care nu toate titlurile sunt bombe de presă.

Cel puţin ziarele aveau un lucru bun: le puteai citi în cinci minute. Era de ajuns să vezi titlul şi-ţi dădeai seama imediat despre ce e vorba în ştire sau articol. Miezul exista într-un titlu care era o propoziţie sau o frază care sintetiza întregul material în câteva cuvinte. Prietena mea voia să citească ştiri mondene. Dacă o interesa ceva în mod deosebit, citea mai departe de titlu, iar asta se întâmpla relativ rar. De obicei, ziarul de ieri era uitat imediat. Nu existau în el materiale de substanţă, cu unele excepţii, în publicaţiile săptămânale sau cu apariţie mai rară.

Dar acum, nici măcar în publicaţiile cu apariţie lunară nu prea există astfel de articole. Am frunzărit revistele pe care le cumpăra Alice, prietena mea, şi singurele materiale mai lungi, cu pretenţii, era câte un articol despre vedete din Romania. Era descrisă o zi din viaţa unei astfel de celebrităţi, în care vedeta respectivă era “umanizată”, în sensul în care vedeai că face aceleaşi lucruri mărunte ca oricare dintre noi, de multe ori preferiţele ei sunt şi ale noastre, dorinţele sale sunt identice cu ale multora dintre noi, cititorii. E o persoană absolut obişnuită, cu un talent sau cu o înfăţişare care a scos-o din anonimat.

Despre aşa ceva ar vrea să citească prietena mea, dar cei care oferă ştiri pe diverse site-uri sunt vicleni. Titlul nu conţine informaţia nudă. După un cuvânt menit să-ţi atragă atenţia, dar acum demonetizat, uzat, ca senzaţional, şocant etc., îţi indică doar despre cine e vorba, ba uneori nici măcar asta. Ca să afli ce a făcut acea persoană atât de neobişnuit, trebuie să intri în materialul propriu-zis, informaţia fiind ascunsă în interior.

De exemplu: Extraordinar! Cu cine a vorbit aseară Bianca despre nunta ei cu Victor?! După acest titlu, te aştepţi să afli ceva cu adevărat neobişnuit, aşa că dai like-ul fără de care altfel nu se poate şi, în fine, afli ceva absolut banal: Bianca Dragusanu s-a sfătuit cu naşa ei de cununie asupra aranjamentului floral pe care să-l aleagă. Şi atunci îţi vine să azvârli laptopul pe geam!

Aşa că am avut răbdare şi am căutat un site de ştiri despre vedete autohtone, care nu se foloseşte de astfel de tertipuri şi care oferă şi alte informaţii care le interesează mai ales pe femei: sănătate (medicină, tratarea unor boli, sexualitate etc.), frumuseţe (machiaj, coafură, îngrijirea corpului), modă, relaţii (cu societatea, partenerul, prietenii lui, soacra, şeful etc.), diete şi altele. Exact ce vrea Alice. Ei bine, cine caută, găseşte! Am dat de un site de stiri mondene pe care nu toate titlurile sunt bombe şi căruia îi dau like fiindcă merită, nu pentru că-l cere.

Comments

comments

8 Comments

  1. Laura C. 19/08/2013
    • Javra 19/08/2013
  2. Mihaela 19/08/2013
    • Javra 19/08/2013
  3. elly weiss 20/08/2013
    • Javra 20/08/2013
      • Javra 20/08/2013
  4. Laura C. 22/08/2013

Leave a Reply