Cheltuim online doar 470 lei anual

Coşul mediu al unui cumpărător român e de 2260 de lei anual. Noi cheltuim însă online numai 470 de lei pe an. Deci cam 21% din totalul cumpărăturilor sunt făcute pe net. Cam 40% dintre consumatori prevăd creşterea cheltuielilor pe cumpărături online şi că electronicele vor domina în continuare vânzările, dar alte categorii, ca hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în vânzări.

Un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius, care este prezentă în 35 de ţări, arată că 40% dintre consumatorii actuali din România anticipează o creştere a cheltuielilor pe care le vor face online şi numai 20% prevăd micşorarea cheltuielilor personale făcute pe net în 2015.

Cea mai mare sumă de bani este destinată călătoriilor (1.230 de lei), urmând, în ordine, electronicele (990 de lei), gadget-urile + smartphone-urile (810 lei), hainele (280 de lei) şi produsele cosmetice (230 de lei).

Ce produse vom cumpăra online

În raport se specifică faptul că veşmintele şi aparatura electronică sunt primele produse pe care le vor cumpăra noii cumpărători online, deşi cumpărătorii mai vechi vor cheltui mai puţin pe haine şi accesorii.

La întrebarea care sunt categoriile de produse cel mai des achiziţionate până acum pe net, respondenţii au răspuns hainele şi accesoriile (58%) aparatele electrocasnice (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile + smartphone-urile şi tabletele (42%).

Cele mai puţine cumpărături online s-au înregistrate la produsele alimentare (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%). Dacă pentru ultimele două categorii de produse motivele ar fi faptul că sunt, totuşi, articole de nişă, în privinţa alimentelor, se pare că internauţii n-au încredere în calitatea şi prospeţimea acestora.

Cele mai utilizate site-uri

În ceea ce priveşte site-urile cele mai utilizate în acest an pentru cumpărături au fost, în ordine, eMag.ro, OLX.ro şi Tocmai.ro. În primele 10 au mai intrat cel.ro, okazii.ro, altex.ro, bonprix.ro, domo.ro, elefant.ro şi miniprix.ro.

Peste două treimi dintre internauţii români au mai făcut cumpărături online, iar 21% dintre cei care n-au achiziţionat încă nimic de pe net se gândesc să cumpere în viitor.

Respondenţii au spus că principalele avantaje ale comerţului online sunt livrarea produselor la domiciliu (74%), comoditatea (61%), dar şi preţurile un pic mai mici decât în magazinele fizice (53%). Dezavantajele amintite sunt costurile de livrare ridicate (31%) şi problemele legate de garanţia produselor achiziţionate pe net (19%).

Bucureştenii, cei mai buni clienţi online

Bucureştenii sunt cei mai fideli clienţi ai magazinelor electronice din România, jumătate din totalul plăţilor online cu cardul fiind făcute, în acest an, de internauţii locali. Aceştia sunt urmaţi de cei din Cluj-Napoca şi Timişoara.

Conform datelor Netopia mobilPay, un important procesator de plăţi online cu cardul din România, de cele mai multe ori, internauţii fac cumpărături online de la birou, în intervalul 9-17. Aceştia au mărturisit că, în acest caz, cheltuiesc de două ori mai mult decât dacă ar face cumpărturi online de acasă.

Cea mai mare pondere a tranzacţiilor online o au agenţiile de turism şi comercianţii telecom, IT, fashion şi asigurări. Plata făcută ramburs a fost preferată de internauţii români (aproximativ 80%), prin urmare, livrarea cea mai utilizată a fost cea prin curier.

Sursa: aici

Comments

comments

Leave a Reply