Magazinele de electronice sunt tot timpul profitabile

Sergiu are un mic magazin de produse electronice. E drept, el n-are pretenţia de a concura cu giganţii de pe piaţă, dar este convins că e loc sub soare pentru toată lumea. „Fiecare magazin are clientela lui, spune Sergiu. În orice mic magazin nu vei vedea brambureala care există în cele mari. Ăsta-i atuul meu. Mai puţini lucrători, dar mai harnici. Iar un colectiv mic e mai uşor de condus.” Însă a trebuit să caute un loc mai mare pentru magazin. A găsit, dar încă nu-i cunoscut în zonă. Cred că-şi va face vad, magazinele de electronice şi electrocasnice sunt tot timpul profitabile.

Sergiu m-a invitat la redeschiderea magazinului său. N-am reuşit să ajung, dar l-am vizitat o săptămână mai târziu. După cât puteam aprecia, era binişor plasat, în apropierea unor staţii de autobuz şi de tramvai. Am văzut că avea nişte dubiţe în spatele magazinului şi m-am lămurit imediat că erau pentru transportarea gratuită a aparaturii mari cumpărate de clienţii. Asta însemna o investiţie măricică. În plus, la redeschidere, au fost şi unele produse cu preţul redus cu până la 50%.

Mă rog, aceste lucruri şi altele fac parte din planul de marketing al magazinului. Sergiu m-a invitat în biroul lui şi mi-a spus că pentru mine a fost mai înţelept că nu am ajuns la redeschidere, magazinul fiind luat cu asalt de cumpărători.

– Normal, speram că aşa va fi, zise Sergiu, dar mi-au fost depăşite aşteptările cele mai optimiste. S-au epuizat în scurt timp toate produsele care aveau reduceri. Din elan, clienţii au cumpărat şi alte produse, la preţ întreg. În prima zi a fost nebunie! Să ştii că nici n-aş fi avut timp să stau de vorbă cu tine. Acum, clientela s-a mai potolit, iar fluxul e relativ normal, deşi aş fi vrut să fie mai multă animaţie. O să mai fac oferte speciale, chiar şi fără vreo ocazie specială.

– Cu siguranţă, ai avut motivele tale ca să te muţi de acolo, dar aici ai mai puţini clienţi, cel puţin momentan, nu?

– E adevărat, dar nimic nu-i imuabil şi lucrurile se vor schimba în bine în scurt timp. Aici avem mai mult loc, ai văzut că am luat şi o flotilă de maşini de marfă, iar spaţiul de expunere e mai mare, ca şi cel de depozitare. Avem o campanie de promovare destul de agresivă, la capătul căreia sper că putem culege roadele, recuperând banii investiţi. Trebuie neapărat să ne facem reclamă stradală, să anunţăm unde suntem acum şi ce marfă avem.

– Reclamă stradală? Vorbeşti de panouri?

– Exact, de panouri publicitare mari, plasate în puncte stategice. De exemplu, unul va fi chiar în faţa magazinului, dar şi în apropierea vechiului sediu, pentru a le aduce aminte clienţilor vechi de noi…

– Da, ai avut o idee bună.

– Nu-i ideea mea, ci a şefului de magazin şi a fetelor de la marketing, mă corectă Sergiu.

– Păi ce, nu eşti tu şeful magazinului?

– Nu, băiete, altul e şef aici, eu sunt doar patron, preciză Sergiu, surâzând subţire…

Comments

comments

One Response

  1. Daniel Mois 08/06/2014

Leave a Reply

Viagra Malaysia treat erectile dysfunction with the original ED treatment that has helped men feel confident in bed for decades. We’ll connect you with a licensed healthcare provider to evaluate if our prescription ED treatments could be right for you, including super-affordable generic Viagra viagramalaysiaofficial Viagra is viagra malaysia an oral ED medication that works by suppressing an enzyme in the body called PDE5.