Rata de eșec în România la examenul de teorie e de 58%, conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Eşecul e cauzat și de școlile de șoferi, care nu oferă programul necesar pentru a pregăti temeinic elevii pentru examen. Mai jos veţi vedea cum puteţi lua examenul de teorie pentru carnetul de şofer.
Manualele de legislație rutieră dispun de chestionare auto alcătuite de profesori pe baza codului rutier. Acest tip de chestionare diferă foarte mult de cele oficiale, iar când un elev parcurge examenul de teorie DRPCIV, devine confuz, deoarece întrebările din manual nu sunt similare cu cele de la examen.
Înainte de toate, emoțiile sunt firești! Ele pot constitui o problemă dacă nu reuşiţi să vi le temperaţi înainte de examen. Examenul conține 26 de întrebări cu câte trei variante de răspuns şi 30 de minute timp de lucru. N-are rost să vă grăbiţi, pentru că timpul este suficient şi aveţi mai mult de un minut pentru a răspunde la câte o întrebare.
După ce aţi introdus codul de lansare a testului, veţi avea de răspuns la trei întrebări de acomodare. Acestea nu sunt monitorizate ca timp de examen şi puteţi profita de ele pentru a vă linişti. În general, puteţi sta cam 5 minute pentru relaxare; examinatorul n-o să fie cu ochii pe nimeni, pentru că în permanenţă intră şi ies elevi care au de susţinut acest examen.
Nu există întrebare fără măcar un răspuns corect
După ce aţi trecut de întrebările de acomodare, vor urma cele 26 de întrebări cu 3 variante de răspuns. Întrebările pot avea un răspuns corect, două sau chiar şi trei răspunsuri corecte. Nu există întrebare care nu are niciun răspuns corect. Majoritatea întrebărilor vor avea un singur răspuns bun, deci din propria mea experiență vă spun că vor fi cam 3 întrebări care vor avea două sau trei răspunsuri corecte. Trebuie să fiți foarte atenți că acestea vor veni după primele 8-9 întrebări.
Prima dată trebuie să răspundeţi la întrebările la care ştiţi să răspundeţi cu siguranţă. Astfel veţi acumula cât mai multe răspunsuri corecte şi veţi economisi timp. După rezolvarea întrebărilor cu răspunsuri cunoscute, va trebui să răspundeţi întrebărilor care consideraţi că sunt dificile. Aici puteţi folosi butonului „RĂSPUND MAI TÂRZIU”. Butonul trebuie utilizat ori de câte ori este nevoie ca să evitaţi greşelile.
În final, veţi răspunde la întrebările rămase (cele la care nu ştiţi deloc răspunsul), dar să fiţi atenţi, pentru că au răspunsuri logice şi aveţi foarte mari şanse să puteţi răspunde. Nu uitaţi, folosiţi butonul „RĂSPUND MAI TÂRZIU”, de fiecare dată când nu ştiţi răspunsul la întrebare. De asemenea, fiţi foarte atenţi când citiţi răspunsurile, pentru că unele pot semăna între ele şi vă pot induce în eroare.
Succes la examen!
Ovidiu Drobotă
Cel mai simplu poţi lua examenul de teorie pentru carnetul de şofer punând mâna pe cartea aia blestemată şi învăţând ceva. 🙂
Just!
Uite ca numai examenul asta nu-l mai dadeam. Ii spun pas, ca nu vreau carnet. 😛 Dar le urez succes doar celor cu reale aptitudini de sofer, nu nebunilor exaltati care circula pe soselele Romaniei, iubitorilor de adrenalina si inconstientilor vitezomani care ne pun vietile in pericol in fiecare clipa.
Stai să-i vezi pe motociclişti…
Nici pe mine nu ma pasioneaza chestia cu sofatul dar Adelin are dreptate…trebuie sa pui mana pe cartea aceea si s-o inveti foarte bine. Cu ocazia asta cei care obtin permisul de conducere la colt de strada(si stim noi cine, nu?)sa-si bage mintile in cap si sa nu mai puna in pericol vietile altora, doar de dragul de a conduce o masina…
Just, e o tâmpenie să-ţi iei carnetul fără să-l meriţi.