Frumoasă cu un scop precis

Pe piaţa românească sunt foarte multe firme de automobile, cu diverse oferte, pentru toate gusturile şi potrivite pentru orice buzunar. Dacă aş putea să-mi cumpăr acum un autoturism, mi-aş lua unul asiatic, pentru că are toate opţiunile în pachetul de bază. Aş găsi maşini sud-coreene şi japoneze. Ultimele îmi inspiră mai multă încredere. Dintre toate brandurile nipone pentru automobile, cel mai vestit este Toyota, iar cel mai bun raport/calitate îl oferă Toyota Corolla, care e frumoasă cu un scop precis: să-mi ia ochii şi s-o aleg şi cu inima, şi cu raţiunea.

De ce mi-aş lua o maşină japoneză şi nu una din cele de producţie germană, care sunt şi ele foarte bune? O să vă spun o poveste adevărată, veche dar pilduitoare. Pe vremea în care cancelarul Germaniei era Helmut Kohl, au cerut audienţă şi au sosit la el cu jalba în proţap şefii celor mai mari firme de autoturisme locale, cu rugămintea de a încuraja vânzarea maşinilor germane, în defavoarea celor japoneze, care dominau piaţa nemţească. Mai precis, cereau taxe de import mai mari pentru maşinile japoneze, astfel încât preţul lor de vânzare să crească.

Cancelarul a înţeles doleanţa constructorilor, dar le-a răspuns că lucrurile sunt foarte simple din punctul lui de vedere: ei trebuie să facă nişte maşini mai bune şi mai ieftine decât cele japoneze. Deci problema nu-i a lui, ci a constructurilor germani. De aceea Kohl a fost cancelar vreme de 17 ani şi de aceea eu am rămas cu convingerea că maşinile japoneze sunt mai bune decât cele nemţeşti. Cum am ajuns la noua Corolla, recent lansată şi pe piaţa românească, v-am spus, dar trebuie să fac nişte precizări.

De ce aş alege un automobil Corolla? Desigur, simplul fapt că este cea mai vândută maşină din toate timpurile, ar trebui să fie de ajuns. Dar a trebuit să mă asigur eu însumi, iar constructorii niponi m-au convins cu:

grija faţă de mediu (au folosit o nouă tehnologie de reducere a emisiilor),

calitate (reputaţia firmei a fost clădită în decenii de producţie, iar fiabilitatea maşinii, după cum spun specialiştii, e excepţională),

garanţie (e un autoturism atent testat, pentru care am o garanţie cuprinzătoare care îmi asigură linişte şi încredere),

preţul (în care intră un radio CD & MP3 cu 4 boxe şi acţionare audio pe volan, mini jack + USB, oglinzi reglabile electric şi încălzite, aer condiţionat reglat manual),

service (e flexibil, poate fi personalizat, se ţin evidenţe complete pentru a asigura continuitatea întreţinerii şi protejarea maşinii),

şi, nu în ultimul rând, sistemul de finanţare (există diverse opţiuni disponibile şi pot compara diverse rate lunare pentru diferite condiţii şi valori).

O să menţionez câteva caracteristici. Maşina are sistem Entry & Push Start. Trebuie să am asupra mea aşa-zisa Cheie Inteligentă, fără s-o folosesc. Sistemul are un transmiţător ce permite descuierea uşilor numai prin acţionarea mânerului, dar şi încuierea lor apăsând un buton. Pentru pornirea şi oprirea motorului se apasă pe butonul start/stop. E o chestie grozavă, dar cel mai mult atrage faptul că o să fac nişte parcări ca la carte.

Nu sunt un as, când e vorba de parcarea maşinii, trebuind să fac numeroase manevre. Dar mașina are un sistem de asistenţă la parcare performant, acesta manevrând automat maşina într-un spaţiu de parcare. Există nişte senzori cu ultrasunete pentru găsirea unui loc de parcare. Pe lângă senzorii de parcare faţă şi spate, maşina are şi o cameră video pentru marşarier, cu o imagine color foarte clară.

Corolla are cutie de viteze manuală cu 6 trepte, care are toate avantajele unei cutii automate, ABS şi EBD, sistem de control al stabilităţii şi al tracţiunii, sistem de asistenţă la pornirea în rampă, senzor pentru pornirea automată a farurilor, faruri halogen multireflector, senzor de ploaie, climatizare reglată manual sau automat, volan îmbrăcat în piele şi cotieră din piele. Maşina e dotată cu un motor diesel, pe motorină, de 90 CP, sau pe benzină, de 100 ori 132 CP şi dispune de numai puţin de 9 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii şoferului.

Nu ştiu cum se face că automobilul pare mic la exterior, dar încăpător şi confortabil în interior. În final, nu ştiu ce mă atrage mai mult, multitudinea de funcţii şi dotări sau fiabilitatea deosebită. Ambele sunt foarte importante pentru mine, ca să mă simt bine şi în siguranţă la volan şi să mă îmbie să-i pun la încercare puterile. Da, mașina e frumoasă cu un scop precis, s-o alegem şi raţional, şi emoţional…

Comments

comments

9 Comments

  1. Adriana 05/10/2013
    • Javra 05/10/2013
  2. Vienela 05/10/2013
    • Javra 05/10/2013
  3. elly weiss 05/10/2013
    • Javra 05/10/2013
      • alma nahe 08/10/2013
        • Javra 08/10/2013

Leave a Reply