Conform Barometrului de Consum Cultural, cam 63% dintre români nu ajung niciodată la teatru, în schimb, 47% din populaţie citeşte măcar o carte lunar. Cifrele, valabile pentru anul trecut, au fost obţinute după ureche. Intervievaţii nu sunt reprezentativi pentru români, din moment ce în unele judeţe nu există nicio librărie. E numai unul din cazurile în care, voit sau din incompetenţă ori prostie, instituţiile statului coafează cu sârg realitatea.
Invit cercetătorii afară din librării şi teatre, în stradă! Realitatea este cu totul alta, mult mai ciufulită. I se văd bigudiurile, specialiştilor! Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) a luat de bună o statistică trasă de păr, cu totul inexactă. Rezultatele ar reflecta, chipurile, vitalitatea culturală la nivel naţional, precum şi tendinţele de consum ale populaţiei. Sună frumos, aşa-i? Dar atât.
Potrivit Barometrului, 24% dintre români consideră cultura ca fiind „nu prea importantă” şi 63% din populaţia României nu merge niciodată la teatru, în schimb, 47% cumpără o carte pe lună sau mai mult, iar 43% dintre români vizitează muzee o dată pe an sau mai des. Ar fi minunat, dacă aşa ar sta lucrurile.
Dar aceste rezultate au fost obţinute fiindcă intervievaţii erau într-o librărie, un teatru sau un muzeu. Dacă respondenţii ar fi ieşit dintr-un supermarket sau de la o gură de metrou, statistica spunea cu totul altceva, putem fi siguri.
Fiindcă, iată că, pe de altă parte, se apreciază că actualmente nu există decât 150 de librării propriu-zise. Sunt oraşe cu 70.000 de locuitori în care nu există nici măcar o singură librărie. Mai mult, sunt şi judeţe întregi fără librării! Bineînţeles, România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte industria de carte. Bravos, naţiune! Acestea sunt date mult mai apropiate de realitate. La fel stau lucrurile cu teatrele şi muzeele.
În schimb, mă întreb câte cârciumi există în România şi, cu îndreptăţită mândrie vă pot informa că sunt o puzderie de localuri, bodegi, restaurante şi baruri. În plus, în şi mai multe chioşcuri, magazine alimentare şi hipermaketuri se vinde alcool, un produs foarte căutat de consumatorii români. Ce cultură, ce piese de teatru şi lectură, neică? Muzee?! Manele şi băutură, asta consumă românul.
Sursa: aici
Poate isi comanda cartile pe net. Acum e la moda sa citesti de pe kindle.
Ba pe net caută filme pentru adulţi…