Stârnit de un articol apărut în presa britanică, vă voi povesti despre nesimţirea crasă a funcţionarilor companiei Orange. Peter Fitchett, un englez în vârstă de 50 de ani, din Rochdale, a telefonat la Orange şi a cerut ca abonamentul fiului său, Ben, de 14 ani, să fie anulat. Bărbatul a explicat că Ben s-a sinucis şi că, neavând ce face cu abonamentul lui, ar vrea să-l anuleze.
Operatorul Orange a încercat în fel şi chip să-l determine pe tatăl îndurerat să nu renunţe la abonament şi, în final, a spus că nu poate rezilia contractul şi a refuzat să anuleze abonamentul adolescentului sinucigaş.
Funcţionarul, urmând orbeşte instrucţiunile primite la angajare, a vrut să-l determine pe englezul îndoliat să nu-i ceară anularea abonamentului, sugerându-i fel şi fel de soluţii, cum ar fi trecerea în contract a unui alt membru al familiei. Însă Fitchett i-a replicat că atât el şi soţia lui, Sarah, ca şi ceilalţi copii ai lor au deja abonamente tot la Orange şi nu i-ar fi nimănui utile două abonamente la aceeaşi reţea de telefonie.
Lucrătorul, neînduplecat, acţionând ca un robot fără minte şi suflet, n-a cedat şi i-a spus omului că nu există posibilitatea de a rezilia un contract din voinţa unei singure părţi. În final, reprezentantul Orange l-a şocat, spunându-i lui Fitchett că poate vinde aparatul telefonic al fiului său mort, pentru a plăti contravaloarea contractului.
Adolescentul Ben Fitchett îşi pusese capăt zilelor din motive necunoscute, pe 19 august, aruncându-se în gol de pe un pod sub care se află autostrada M62. Despre Ben, care purta un aparat dentar din sârmă, tatăl lui avea numai cuvinte de laudă, descriindu-l ca fiind un elev bun şi un fiu minunat.
Dezgustat de insensibilitatea funcţionarului de la Orange, Peter Fitchett a copiat răspunsul companiei şi l-a urcat pe Facebook. Într-un timp foarte scurt, acesta a devenit viral, ajungând la mii de persoane.
În cele din urmă, indignarea opiniei publice l-a determinat pe senior managerul local al Orange să-şi ceară sincere scuze pentru situaţia stânjenitoare creată, vezi bine, de un lucrător incompetent care i-a făcut şicane unui om îndurerat şi a anulat abonametul tânărului sinucigaş.
În final, vă pot spune că eu însumi eram nemulţumit de serviciile reţelei de telefonie mobilă Orange şi, exasperat de răspunsul funcţionarilor referitor la sesizarea cu privire la încărcărea notei de plată, acum câteva luni, am făcut mai multe drumuri la o anumită reprezentanţă bucureşteană şi, cum trebuia să aştept la o coadă imensă, am renunţat la abonament şi mi-am trecut numărul pe o cartelă, pe care nici până acum n-am încărcat-o.
Nu am nimic tehnic de reproşat acestei reţele de telefonie mobilă, nu calitatea serviciilor oferite mă deranjează, ci lipsa de omenie a repezentanţilor companiei, care vin în contact cu clienţii. Şi sunt sigur că nu funcţionarii sunt de vină, ci superiorii lor, care le cer imperios să fie politicoşi dar inflexibili. Altfel, îşi pierd jobul.
Si eu am avut destule sicane cu cei de acolo. Sunt niste nesimtiti, abia astept sa pot renunta la abonament, pentru ca in momentul urmator trec pe cartela.
Deci nu sunt singurul nebun căruia i s-a căşunat pe ei…
si eu si eu.La fel am vrut sa renunt la un abonament si inainte cu cateva zile m-au sunat cu oferte “de nerefuzat” si am avut discutii destul de aprinse. Da,operatorul nu pare sa fie devina,a recunoscut si el faptul ca prin natura meseriei sale trebuie sa convinca abonatii sa ramana si sa nu ofere public avantajele cartelei orange,altfel isi pierd jobul.Da,poate e avantajos ca iti iei un telefon mai ieftin,dar daca tragi linie aflii ca ai platit dublu pe el.Asa mai bine ti-l iei in 12rate fara dobanda si cartela si tot iesi mai bine,si iti schimbi obtiunea cand vrei tu cu ce vrei tu fara obligatii contractuale 😀
Aşa este.
Precum reiese și de la sfarsitul articolului, nu lucratorul este nesimtit, ci sefii, care ii lasa fara slujbe pe lucratori. Lucratorul nu a avut orientare, doar atat. Frica de a-si pierde painea lor si a copiilor ii impinge pe oameni la cele mai nefiresti comportamente.
Si noi asteptam cu nerabdare sa ne expire contractele cu Orange si sa trecem la cartele !
Poftim, uite cum ne găsim!
Mi-am amintit de un banc in care un vanzator trebuia neaparat sa faca vamzari… Si asa, un om venit sa cumpere sa zicem hartie igienica a plecat acasa cu vas de WC. Sau ceva de genul…
Da, asa ii indoctrineaza la cursurile de vanzari si asa de mare e presiunea ca-si vor pierde job-ul incat uita ca sunt oameni… 🙁
Oribila intamplare!
Da, ştiu bancul. A plecat cu o maşină…
In acel banc pe care il stii omul a fost trimis de sotie sa cumpere tampoane 🙂
Dacă n-ar fi banc, aşa oameni ar trebui în comerţ…
Eu sunt fan Orange de 10 ani fix si niciodata nu am avut probleme cu ei. Motiv pentru care am si ramas client.
Ciudate sunt caile CallCenterului.
Aveam abonament din anul în care au venit în România. Îţi dai seama că a trebuit să mă calce rău pe coadă ca să renunţ la Orange.
Eu pot doar s-aprob. Multi sunt prea nesimtiti. Nu numai cei de la Orange, ci cei care lucreaza la companiile de telefonie mobila, in general.
De, când scriam articolul exact asta îmi trecea prin cap, faptul că funcţionarii sunt la fel, indiferent de firma de telefonie.
Şi eu am avut abonament Orange şi din motive de cost suplimentar exagerat, am trecut la cartelă. De atunci nu am mai avut probleme, dar povestea asta m-a lăsat un pic mască. 🙂
Iată cum se adună oamenii… A rămas ca Orange să-l dezamăgească şi pe Răzvan, ca să se dea şi el pe brezdă.
O singura data am avut probleme cu ei, dar cand am scos coltii la telefon s-a rezolvat in jumatate de timp si cu costuri pe sfert.
Acum sunt ceea ce ei numesc “Client Platinum”, daca nu ma insel. Adica, in limita decentei, ceea ce eu cer, ei imi ofera…iar asta mi se pare un lucru foarte interesant. Faptul ca ei tin la clientii vechi…
Eu ii judec strict prin prisma relatiei mele cu ei, iar pana acum totul a fost bine. Va anunt daca “ma dau pe brazda” 🙂
Da, păi trebuie să intri în rând cu lumea… 🙂
Şi eu eram client vechi, dar n-a contat.
Ai auzit vreodată de vorba “cine se aseamănă se adună”? Aşa a păţit şi tatăl copilului sinucigas. A dat peste unul exact ca el. Mult mai importantă este cariera, jobul, banii decât meseria de părinte. 🙁
Am mobilul pe cartelă de peste 7 ani. Mi se pare stupid să plătesc o sumă de bani pentru încă un abonament. De altfel, pentru comunicare folosesc internetul şi telefonul fix. Îmi este mai mult decât suficient.
E bine că te poţi descurca aşa. Mă gândesc că ai rude şi prieteni în România, dar spui că ai telefon cartelă.
A gândi bine înseamnă să dai atenţie şi la direcţiile în care se duc banii.
Ai sunt bătrâni, aşa că vorbesc cu ei la telefon. Cu ceilalţi (prieteni, rude, clienţi, etc.) comunic prin email şi/sau skype.
Deci, se poate. Dacă vrei!
Si mama e la Orange si sunt nesimtiti ,au convins-o de nu stiu cate ori sa-si faca un abonament mult prea scump sub pretextul ca nu mai au altul si in plus daca intirzie o zi cu plata facturii telefonice ii opresc telefonul. Asa ca nu vreau sa aud de ei. Nu zic ca, concurenta e mai breaza dar astia sunt prea de tot.
Da, sunt premianţi cu coroniţă la nesimţire…
Orange sau cum isi spun, toti pana la unul sunt camatari cu acte in regula.
Cămătari? Ăsta-i un cuvânt frumos…
Javra, ai lucrat vreodata intr-un domeniu comercial?
Dupa cum bine cred ca banuiesti, atunci cand un client cere rezilierea unui abonament, invoca o multime de pretexte ireale numai sa obtina o exceptie.
In cazul de fata fac pariu ca abonamentul era pe numele tatalui (baiatul avea 14 ani) iar fiul era doar utilizator. Daca mai avea perioada contractuala iti imaginezi ca nimeni nu l-ar fi crezut ca sa faca o exceptie si sa i-l anuleze. Dar tipul din call center ca sa nu fie nesimtit, nu i-a spus ca nu il crede si a incercat sa-l ocoleasca.
Decizia luata la final de companie a reprezentat o exceptie iar daca facea o sesizare scrisa in care sa ataseze certificatul de deces iti spun sigur ca se gasea un sef de echipa care sa-si asume o inchidere pe decrease-ul lui.
E foarte usor sa dai cu pietre cand esti in afara domeniului si sa incerci sa pari “the best”.
Se prea poate, m-am gândit şi eu la asta, cu toate că nu ştiu care sunt legile la americani,
De exemplu, ei pot lucra fiind minori. În ce îi priveşte pe cei de la Orange m-am izbit eu
însumi de de nesimţirea lor. Gândeşte-te că am renunţat la contract deşi îl aveam de multă
vreme şi, în plus, avea o valoare sentimentală de care cei de la Orange nu-şi dădeau seama.
Am scris articolul mai mult pentru a-mi exprima nemulţumirea faţă de practicile lor. Din păcate,
ne dezumanizăm, fiindcă aşa ni se ordonă. Asta-i trist, indiferent dacă lucrezi în comerţ sau
în altă parte. Acei funcţionari se comportă aşa din instinct de conservare, pentru a nu-şi pierde
jobul. Angajatorul vrea să câştige bani cu orice preţ şi scoate castanale din foc cu mâna angajaţilor.
Şi dacă tu crezi că certificatul de deces impresionează pe cineva, e bine pentru tine. Încă
mai eşti uman. Dar am avut o astfel de experienţă neplăcută şi am tot încercat să lămuresc nişte oameni
de la Circa Fianciară a sectorului 2 şi de la Registrul Comerţului că degeaba încearcă să mă oblige să plătesc care nu erau ale mele, ci ale celui decedat. N-a fost chip. În fine. Am piedut o mulţime de
timp şi de nervi ca să rezolv ceva şi n-a fost chip decât pe care judecătorească.
Americani sau englezi???? Hotaraste-te sau mai pune mana pe o carte de geografie domnul
Despre ce americani vorbeşti?
In orange cel putin un certificat de deces impresioneaza. Iti spun sigur 😀
M-aş bucura ca funcţionarii, în ciuda spectrului şomajului, să rămână oameni. Din experienţă proprie, îţi spun că în două instituţii de stat chestia asta nu merge, ba eram privit de parcă aş fi vrut să profit de pe urma doliului…
Se intampla si la case mai mari.
Orange e deja vilă, nu casă.
Şi n-ar trebui să se întâmple nici la căsuţe din chirpici…
Nu cred ca ţine de companie, ci de oameni. Sunt aceeaşi oameni care te calcă în tramvai şi nu îşi scuze, care se bagă în faţă la o coadă şi se mai uită şi urât la tine dacă deschizi gura. Da, ăia care par ok dar de fapt nu sunt. Şi nu scriu asta pentru că vreau să iau vreo parte, că doar articolul e în primul rând despre o întâmplare din altă ţară, ci pentru ca mi-aş dori să nu se împroaşte cu rahat aiurea în firme şi angajaţi. Serios, nimeni nu-mi cere să fiu nesimţită după ce intru în birou, şi nici altora nu cred că li se zice.
Pur şi simplu, sunt tone de oameni şi mii de tone de neoameni, cu care, din păcate, te întălneşti în toate domeniile.
Se prea poate să ai dreptate, Iustina.
Pe mine mă deranjează dezumanizarea, indiferent unde se manifestă ea.
Eu am abonament la alta retea de 4 ani deja si ma pregatesc de o noua prelungire. Serviciile sunt bune desi au si ei scaparile lor. Dar motivul care m-a facut sa raman la ei in ciuda ofertelor numeroase si poate mai bune ale altora a fost atitudinea unei angajate. Conteaza extrem de mult un om deschis catre client care, desi nu poate incalca “politica firmei”, e in stare sa-ti explice cu calm care iti sunt optiunile.
Exact despre asta vorbesc, despre atitudine.
Cei de la Orange Romania iti prelungesc un abonament fara acordul celui care l-a intocmit si organizeaza jocuri de noroc pe serviciul de telefonie, iti da telefon si te pune sa raspunzi la diferite intrebari surpriza ca un sondaj iar dupa aceea iti blocheaza numarul si te obliga sa platesti o factura pentru un apel pe care nu l-ai facut. Eu am avut prelungit doi ani un abonament pentru ca cineva si-a luat un telefon pe abonamentul meu, iar actul aditional mi l-a trimis abia in ultima zi din cei doi ani de abonament.Am aflat si unde se afla telefonul luat pe numele meu, am document oficial in acest sens. Astept sa ma dea in judecata ca nu am platit un joc de noroc pt nr 0740217512 pentru a le putea cere daune pentru doi ani de abonament fara acordul meu pentru alt nr de telefon care acum este cartela
Da, sunt nesimţiţi, nu merită să ai abonament la ei. Există destule alternative.
Si eu am patit-o, dar cu o alta firma de telefonie mobila. Pur si simplu nu au vrut sa-mi anuleze abonamentul. M-au momit cu tot felul de oferte dezavantajoase si pana la urma am ramas fara numar de telefon. Dupa cateva zile, satui de insistentele mele, mi-au acceptat cererea. Acum, dupa cativa ani pe cartela, am iar abonament la ei, a trebuit sa-mi fac pentru a cumpara mai ieftin telefonul si abia astept sa scap de el. Sa vedem cum voi iesi din incurcatura, oricum mai e pana atunci…
Da, momeala clasică. Trebuie să fii foarte atentă când se termină perioada obligatoriue de abonament, că ei nu te anunţă, ferita Sfântu’…